hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تخریب بخشی از خانه حمید سبزواری

تخریب بخشی از خانه حمید سبزواری

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: در اثر بارش شدید باران سال جاری بخشی از خانه استاد حمید سبزواری معروف به پدر شعر انقلاب تخریب شده است.

محسن برآبادی عنوان کرد: این تخریب متوجه بنای اصلی خانه استاد حمید سبزواری نبوده و تنها دیوار جنوبی و هشتی ورودی این ضلع در پی بارش‌ها فرو ریخته است.
وی ادامه داد: با توجه به این‌که مصالح دیوار جنوبی بنا از خشت و گل بوده بنابراین استحکام کافی را در برایر بارش‌ها نداشته است.
برآبادی مطرح کرد: با توجه به این‌که خانه مرحوم  استاد حمید سبزواری در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده است، پایگاه میراث فرهنگی آن چنان که باید در مورد حفاظت و مرمت این اثر نمی‌تواند، وارد شود.
مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار افزود: خانه استاد سبزواری شامل بخش‌های شرقی، مرکزی و غربی است که بخش غربی آن اثر تاریخی است و قدمت آن به اواخر دوره قاجار می‌رسد.
محسن ممتحنی فرزند ارشد حمید سبزواری نیز در این رابطه عنوان کرده است: بخشی از موضوع تخریب این خانه متوجه شهرداری سبزوار بوده است؛ ۲ سال پیش برای مرمت این بنا تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه حکیم سبزواری در راستای مرمت و استفاده این بنا برای فعالیت‌های فرهنگی امضا کردیم که تا کنون بی‌نتیجه مانده و سبب آسیب‌پذیری بنا در مقابل باد و باران شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد