hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برگزاری مراسم افطاری در تالارها و رستوران‌های خراسان جنوبی ممنوع شد

برگزاری مراسم افطاری در تالارها و رستوران‌های خراسان جنوبی ممنوع شد

امسال به توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری افطاری در رستوران‌ها و تالارها ممنوع شده است البته با بازگشایی فضای سبز و پارک‌ها در بیرجند مردم باید پروتگل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.
بیش از 60 روز است ویروس منحوس کرونا میهمان ناخوانده مردم شده است، ویروسی که برای نخستین بار نوروز را متفاوت برگزار کرد و مردم با ماندن در خانه تلاش کردند تا حدی جلوی انتشار این ویروس را بگیرند.
با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، خراسان جنوبی جزو نخستین استان‌هایی بود که برای تعطیلی اصناف اقدام کرد. تعداد زیادی از مردم خراسان جنوبی در ایام نوروز در خانه ماندند و نکات بهداشتی را رعایت کردند اما از 23 فروردین ماه با اجرای فاصله گذاری هوشمند حضور مردم در جریان زندگی عادی بیشتر شد.
با باز شدن بازار بیرجند، مردم طبق روال قدیم برای خرید مراجعه کرده و بیشتر آنها بدون ماسک و دستکش درمکان‌های عمومی تردد می‌کنند، جریان زندگی عادی و طبیعی شده است و از دو روز گذشته تفرجگاه‌ها و پارک‌ها بازگشایی شده و این موضوع احتمال افزایش به کرونا را نوید می‌دهد چرا که بعد از یک هفته که آمار کرونا استان یک رقمی بود روز گذشته دو رقمی شد.
بازگشایی فضای سبز و پارک‌ها
شهردار بیرجند  از بازگشایی پارکها و فضاهای سبز خبر داد و گفت: پارکها و فضاهای سبز یک ماه تعطیل بودند که از دو روز گذشته با رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی بازگشایی شدند.
جاوید افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فاصله یک متری در پارکها تاکید شده و در هرجایی که تجمع باشد پارکبانان تذکر لازم را به خانواده‌ها مبنی بر رعایت نکات بهداشتی می‌دهند.
وی اظهار داشت: پارک‌ها به دلیل اینکه مکانی عمومی است همواره ضد عفونی می‌شود اما روز گذشته شاهد حضور جمعیت زیادی از مردم  خراسان جنوبی در مراکز تفریحی استان بودیم و باید منتظر آمارهای بیشتری از ابتلا به کرونا در استان باشیم.
روزه داری سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با بیان اینکه یکی از موضوعات و دغدغه‌های مردم عزیز بحث روزه‌داری در ایام شیوع کرونا ویروس است اظهار داشت: اظهار نظرهای مختلفی در این زمینه صورت گرفته  و روزه داری در افرادی که سالم هستند و هیچ بیماری خاصی ندارند نه تنها سیستم ایمنی بدن را تضعیف نمی‌کند بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از طریق مکانیسم‌های مختلفی در تنظیم فعالیتها و سوخت و و ساز بدن تأثیرگذار خواهد بود.
دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: افراد زیر 65 سال که بیماری خاصی ندارند و در سلامت کامل هستند به راحتی می‌توانند به این وظیفه الهی عمل کنند و سایر افرادی که داری بیماری خاصی هستند نیز همانند سالهای گذشته باید با پزشک معالج خود مشورت کنند.
وی از مثبت شدن تست 5 نفر امروز در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تا کنون از دو هزارو 133 آزمایش انجام شده یک هزار و 736 نفر تست منفی و 495 نفر جواب تست مثبت شد و از این تعداد 428 نفر از بیمارستانها ترخیص شدند و 25 نفر در بیمارستانها بستری هستند که حال سه نفر وخیم است.
برگزاری افطاری در رستوران و تالارها ممنوع است
 با توجه به آغاز ماه رمضان و فعالیت برخی واحدهای صنفی مانند مراکز تهیه زلوبیا و بامیه مراکز پخت شله و حلیم زیاد شده است که در این راستا مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به خبرنگار تسنیم گفت: مردم استان باید بیشتر از گذشته توصیه‌های بهداشتی را به ویژه در اماکن پخت زلوبیا و بامیه و پخت حلیم و شله توجه کنند.
پاک‌نهاد افزود: مردم باید زولبیا و بامیه را از مراکز مجوزدار خریداری کرده و  خریداری فله‌ای پرهیز کنند  و از سویی دیگر برگزاری مراسم افطاری در رستورانها و مکان‌هایی از این قبیل ممنوع است.
وی بیان کرد: امسال 130 بازرس بهداشتی در قالب 64 تیم تا پایان ماه رمضان بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی نظارت می‌کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد