hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر

طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر

کیک اسفنجی یه کیک ساده، اما خیلی پرطرفداره که میتونه توی مناسبت‌های مختلف، به شکل‌های دلخواه تزیین کنید.
کیک اسفنجی یه کیک ساده، اما خیلی پرطرفداره که میتونه توی مناسبت‌های مختلف، به شکل‌های دلخواه تزیین بشه. ممکنه برای شما هم پیش اومده باشه که دلتون بخواد کیک اسفنجی تازه و با کیفیت تهیه کنین، اما به خاطر دسترسی نداشتن به فر، از این کار پشیمون شدین. طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر همون چیزیه که یاد گرفتنش برای همه لازمه. چون ممکنه همیشه دسترسی به فر نداشته باشیم، اما همیشه به یه کیک‌تر و تازه و خوشمزه برای قشنگ‌تر کردن لحظه هامون نیاز داریم.
شاید فکر کنین طرز تهیه کیک پف دار بدون فر روش خوبی نیست و کیفیت پخت کیک با فر رو نداره. اما در نهایت احترام، باید بگم که این طور نیست. کیک اسفنجی بدون فر ساده طرز پخت سختی نداره و قرار نیست شما رو توی دردسر بندازه. اتفاقا توی این دستور میخوایم اون رو به روشی تهیه کنیم که برای همه قابل انجامه و در نهایت یه کیک بدون فر خوشمزه و پف دار با بافتی ترد خواهید داشت.

کیک اسفنجی بدون فر

این کیک اسفنجی بدون فر و همزن برقی تهیه می‌شه. اما اگه همزن برقی هم داشتین خب کارتون خیلی راحت تره. همون طور که توی دستور هم گفتیم، میتونین از زودپز استفاده کنین و یا کیک قابلمه‌ای بدون فر تهیه کنین. پس با خیال راحت همراه ما باشین تا یه روش جدید برای تهیه کیک اسفنجی بدون فر با پف زیاد رو بهتون آموزش بدیم.

برای اطلاع از سایر مطالب مرتبط با طرز تهیه کیک کلیک کنید.

برای اطلاع از سایر مطالب مرتبط با آموزش آشپزی کلیک کنید.


مواد لازم

آرد شیرینی پزی ۱ پیمانه
شکر ۳/۴ پیمانه
اسانس وانیل ۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۶ عدد
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
کره ۲ قاشق چایخوری
نمک کمی
شیر ۱/۲ پیمانه
طرز تهیه:
قالب کیک را چرب کنید و داخل آن را با کاغذ روغنی بپوشانید.
یک قابلمه‌ی بزرگ را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و داخل آن سنگ نمک بریزید. درب قابلمه را بگذارید تا نمک‌ها گرم شوند. میتوانید این کار را با زودپز نیز انجام دهید. فقط لازم است درب زودپز را ببندید؛ اما دریچه اطمینان آن را باز بگذارید.
تخم مرغ‌ها را بشکنید و سفیده و زرده‌ی آن‌ها را در دو ظرف مجزا بریزید.
در ظرف محتوی سفیده‌ی تخم مرغ ها، دو قاشق چایخوری شکر بریزید. سفیده‌ها و شکر را به کمک همزن به قدری بهم بزنید که پف کند.
به ظرف محتوی زرده تخم مرغ، اسانس وانیل، مابقی شکر و یک چهارم پیمانه شیر اضافه کنید و خوب بهم بزنید.
آرد را به همراه بیکینگ پودر، نمک و کره‌ی ذوب شده به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید و به آرامی بهم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.
در این مرحله از تهیه کیک اسفنجی بدون فر باید سفیده‌ی تخم مرغ را کم کم به مخلوط آرد و زرده، اضافه کرده و به آرامی مواد را با هم ترکیب کنید.
باقی مانده‌ی مقدار شیر گفته شده را به مخلوط اضافه کنید و بهم بزنید تا مایه کیک اسفنجی غلظتی متوسط و خمیری پیدا کند. خمیر را در قالب کیک بریزید.
قالب کیک اسفنجی را در زودپز یا قابلمه‌ای که آماده کرده بودید و روی نمک‌ها قرار دهید.
روی قالب کیک را با آلومینیوم فویل بپوشانید و درب قابلمه یا زودپز را ببندید.
کیک اسفنجی بدون فر را به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه با شعله کم بپزید. سپس یک خلال دندان را در آن فرو کنید. اگر تمیز خارج شد، میتوانید قالب کیک را بردارید و کناری بگذارید تا خنک شود.
کیک اسفنجی نرم و خوشمزه شما آماده سرو است. نوش جان
نکات کلیدی:

– قالب کیک حدودا به قطر ۱۵ یا ۱۶ سانتی متر برای این کیک ایده آل است.
– برای پخت کیک اسفنجی در فر باید فر را در دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد یا ۱۸۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود. سپس خمیر را آماده کنید و در قالب کیک کاغذ روغنی پهن کنید.
به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه کیک را بپزید. پس از این که کیک آماده شد، چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود. سپس کیک اسفنجی را از قالب خارج کنید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد