hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ویروس کرونا می‌تواند باعث سکته مغزی شود!

ویروس کرونا می‌تواند باعث سکته مغزی شود!

پزشکان و دانشمندان آمریکایی در ادعایی بیان کردند که ویروس کرونا باعث لخته شدن ناگهانی خون در سر شده و می‌تواند سکته مغزی را در پی داشته باشد.
بر اساس یافته جدید دانشمندان، بیماری کرونا می‌تواند باعث سکته مغزی در افراد شود.
پایگاه خبری "CNN" نوشت، برخی پزشکان آمریکایی گزارش دادند که بیماری کرونا باعث سکته مغزی ناگهانی در بیماران 30 تا 40 ساله شده است!
آنان همچنین بیان کردند که این مبتلایان، هیچ سابقه بیماری زمینه‌ای نداشته و همچنین علائم بیماری کرونا آنها خفیف بوده است.
حال دانشمندان شواهدی را مورد بررسی قرار دادند که نشان می‌دهد، ویروس کرونا می‌تواند باعث انسداد ناگهانی رگها در سر شده و در نتیجه فرد مبتلا دچار سکته مغزی شود.
"توماس آکسلی" و تیم او در بیمارستان "Mount Sinai" نیویورک، پنج نفر از بیمارانی را که دچار سکته مغزی ناگهانی شده بودند مورد بررسی قرار دادند.
این بیماران همگی زیر پنجاه سال سن داشته و علائم خفیفی از بیماری در آنها مشهود بوده است.
آکسلی در مصاحبه با cnn گفت: «به نظر می‌رسد که ویروس باعث افزایش لخته شدن در شریانهای اصلی شده و منجر به سکته مغزی شدید می‌شود.»
وی همچنین ادامه داد که 70 درصد از مبتلایانی که دچار سکته‌ی مغزی ناگهانی شده‌ از جوانان بوده‌ و زیر 50 سال سن داشتند همچنین همگی آنها علائم بسیار خفیفی از بیماری را نشان داده بودند.
آکسلی بیان کرد که سکته مغزی ناگهانی، آن هم سکته در شریانهای اصلی مغز، در جوانان بسیار بعید است و باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد