hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رمضان امسال با "زولبیا و بامیه" خداحافظی کنید!

رمضان امسال با "زولبیا و بامیه" خداحافظی کنید!

نایب رییس انجمن تغذیه استان کرمانشاه با بیان اینکه مصرف قندهای ساده اثرات منفی روی سیستم ایمنی بدن دارد، از همه افراد خواست تا در ماه رمضان امسال که بیماری کرونا شیوع دارد، از مصرف زولبیا و بامیه خودداری کنند.

فرزاد بابایی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان گفت: همه ساله در این ماه مبارک بر اساس یک سنت قدیمی مردم اقدام به مصرف زولبیا و بامیه در وعده افطار می کنند که خود این مسئله جای سوال دارد، چرا که این ماده خوراکی واقعا فایده‌ای برای بدن ندارد.
وی افزود: زولبیا و بامیه قندهای ساده هستند که با مصرف آنها قند خون به سرعت بالا می رود و مصرف آن در افراد دیابتی می تواند موجب تشدید بیماری شود و برای افراد سالم نیز افزایش وزن و چاقی و نیز افزایش قند را به دنبال دارد.
بابایی تصریح کرد: این نوع خوراکی در روغن با حرارت بالا تهیه شده و پر از چربی و قند است، بنابراین مصرف آنها نه تنها فایده ای ندارد، بلکه مضر هم است.
نایب رییس انجمن تغذیه استان کرمانشاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: در این شرایط بسیار ضروری است که سیستم ایمنی افراد تقویت شود و یکی از عوامل تضعیف سیستم ایمنی مصرف قندهای ساده است.
بابایی تصریح کرد: بنابراین با توجه به شرایط پیش آمده از مردم می خواهیم یک امسال را بی خیال مصرف زولبیا و بامیه شوند و به جای آن از مواد غذایی سالم مانند خرما، کشمش و ... استفاده کنند.
وی افزود: ضرورتی ندارد پای تمام سفره های افطار زولبیا و بامیه باشد و توصیه می شود افراد وعده های افطار را با یک لیوان آب گرم، شیر گرم، چای کم رنگ به همراه خرما و کشمش سر کنند و در کنار آن می توانند از خوراکی هایی مانند فرنی و شله زرد با شکر کم استفاده کنند.
این کارشناس ارشد تغذیه تصریح کرد: وعده افطار باید سبک باشد و افراد نباید بعد از مدت طولانی خالی ماندن معده به محض افطار غذای پرحجم و سنگین مصرف کنند، زیرا این امر برای بدن و دستگاه گوارش آسیب رسان است.
وی افزود: توصیه می شود افراد بعد از یک وعده افطار سبک با فاصله نیم تا یک ساعت، یک وعده شام سبک اما پرکالری مصرف کنند و از مصرف غذاهای چرب و سرخ شده و سنگین در وعده شام خودداری کنند.
بابایی تصریح کرد: وعده سحر نیز از مصرف غذاهای سنگین و سرخ شده خودداری شود و توصیه می شود افراد در هر دو وعده سحر و افطار به مصرف سبزیجات، میوه و میزان کافی نوشیدن آب توجه داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد