hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برخی قرنطینه را شکسته و در سواحل خلیج فارس گشت می‌زنند

برخی قرنطینه را شکسته و در سواحل خلیج فارس گشت می‌زنند

مدیرکل میراث و گردشگری هرمزگان با اشاره به تعداد اندکی از افرادی که در سواحل و مناطق خوش آب و هوای هرمزگان تردد دارند، گفت: این افراد یا گردشگران در قالب تورهای گردشگری نیستند و به صورت انفرادی اقدام به گشت و گذار در سواحل می‌کنند.

 باوجود آنکه گفته می‌شود شیوع ویروس کرونا و لغو سفرهای نوروزی به تاسیسات گردشگری استان هرمزگان ۱۲۲ میلیارد تومان خسارت وارد کرده اما همچنان از فعالیت مراکز اقامتی این استان جلوگیری می‌شود و تنها دو هتل به منظور ارائه خدمات به پرسنل و کارمندان کارخانه‌های تولیدی و پالایشگاه‌ها و ماموریت‌های اداری فعال هستند. در این میان باتوجه به ورود به سومین ماه شیوع ویروس کرونا در ایران و آغاز اردیبهشت ماه، برخی از ماندن در خانه خسته شده‌اند، قرنطینه را شکسته و به گشت و گذار در سواحل خلیج فارس می‌پرازند.

 رضا برومند (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان) با اشاره به آنکه در این استان موفق شدند شیوع ویروس کرونا را تا حدودی مدیریت کنند، درخصوص حضور گردشگران در سواحل و مناطق خوش آب و هوای این استان به ایلنا گفت: هرچند ممکن است در کنار سواحل و مناطق خوش آب و هوای استان شاهد حضور تعدادی از گردشگران باشیم اما تعداد آنها به گونه‌ای نیست که عنوان می‌شود. درعین حال آنها اجازه برپایی چادر یا کمپ زدن را ندارند.
او ادامه داد: استان هرمزگان یک استان مهمان‌پذیر است اما سعی شده تا از حضور تورهای گردشگری در استان جلوگیری شود. درواقع می‌توان گفت اگر تعدادی از افراد در سواحل و جنگل‌ها و سایر مناطق گردشگری استان دیده می‌شوند، گردشگران انفرادی هستند. با این وجود ساحل سورو را بسته‌اند و از تجمع افراد جلوگیری می‌شود. درواقع می‌توان گفت تجمع در سواحل اتفاق نمی‌افتد و فقط به‌طور اتفاقی تعدادی از افراد در کنار سواحل هستند.
برومند تصریح کرد: برخی از رانندگان که به بندر می‌آید و مسافرکش‌ها از سایر استان‌ها به این مکان می‌آیند و ممکن است برای استراحت در کنار ساحل بمانند اما قطعا در قالب تور و برنامه‌های گردشگری نیست. ضمن آنکه نمی‌توانیم جلوی تردد مردم را بگیریم. در بندرعباس و سایر بنادر به گونه‌ای‌ست که نمی‌توان افراد بومی منطقه را از سایر مناطق تشخیص داد. ممکن است افراد بومی نیز برای گذران زمان یا حتا انجام کارهای روزمره به ساحل بیایند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز توسط اماکن بررسی و پلمپ می‌شود و تردد مسافران نیز کاملا کنترل می‌شود.
او درخصوص وضعیت جزایر هرمزگان نیز گفت: راه‌های ورود و خروج این جزایر به روی غیر از افراد بومی و ساکنان بسته است. هرچند در روزهای نخست شیوع کرونا ممکن است سختگیری‌ها در جزایر کمتر بوده باشد اما بر اثر فشار افکار عمومی،‌ سختگیری‌ها بیشتر شد. اکنون نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد