hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قیمت گوشت رو به کاهش است

قیمت گوشت رو به کاهش است

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت دامی مشهد گفت: قیمت گوشت در حال حاضر رو به کاهش بوده و نسبت به ماه‌های گذشته 15 درصد کاهش داشتیم.

مهدی باقری ، در خصوص قیمت گوشت در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ما به هیچ عنوان کمبودی در زمینه گوشت نداریم، گوشت به میزان فراوانی وجود دارد و قیمت آن هم متعادل است، اما تلاش می‌کنیم که قیمت را از آنچه اکنون هست پایین‌تر بیاوریم.
وی افزود: امیدواریم در روزهای آتی با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان قیمت‌های ما نیز رو به کاهش باشد، البته ممکن است در ابتدای ماه رمضان قیمت‌ها بین 500 یا هزار تومان تغییر کند، اما در حال حاضر رو به کاهش بوده و نسبت به ماه‌های گذشته 15 درصد کاهش داشتیم.
باقری ادامه داد: قیمت لاشه گوسفند که 90 هزار تومان بوده به 78 تا 80 هزار تومان رسیده، قیمت ران و دست به صورت گردبر تا 105 هزار تومان و به صورت فانتزی توافقی با خود مشتری است. قیمت گوساله برزیلی 40 هزار تومان، مصوب تنظیم بازار، در واحدهای صنفی عرضه می‌شود و گوشت گوساله تازه نیز با قیمت 75 تا 80 هزار تومان به فروش می‌رسد.
نیمی از واحدهای صنفی ما به دلیل کرونا متضرر شده‌اند
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت دامی مشهد با بیان اینکه واحدهای صنفی ما جزو واحدهای مشمول تعطیلی نبودند، اما به طور کل به تمام اصناف ضربه وارد شده است، عنوان کرد: واحدهای صنفی ما به رستوران‌ها جنس می‌دادند که در حال حاضر چک‌های بسیاری از رستوران‌ها برگشت خورده است.
وی بیان کرد: واحدهای صنفی ما مستاصل شدند، زیرا به رستوران‌ها گوشت دادند، آنها نیز چک دادند، از این طرف گوشت را به سردخانه بردند یا حتی اگر فروختند، این موضوع را بهانه کردند که به دلیل کرونا نتوانستیم کار کنیم، به همین دلیل نمی‌توانیم چک‎های خود را پاس کنیم. 
باقری بیان کرد: کرونا گریبانگیر همه اصناف شده، اما ما به طور کل در زمینه گوشت مشکل خاصی را احساس نمی‌کنیم و می‌توانیم کنترل کنیم. حداقل 50 درصد مردم به دنبال غذای رستوران یا فست‌فود بودند، اما در حال حاضر در منزل خود آشپزی می‌کنند، با این وجود حداقل 50 درصد صنف ما متضرر شدند.
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت دامی مشهد خاطرنشان کرد: بسیاری در کارگاه‌های توزیع گوشت کشتار می‌کردند و به رستوران‌ها می‌دادند، اما الان رستوران‌ها گوشت نمی‌خرند و واحدهای ما به اجبار گوشت‌های خود را در سردخانه نگه می‌دارند، این وضعیت کار را بسیار سخت کرده، زیرا مسائل بهداشتی و دامپزشکی نیز در در زمینه این نگهداری وجود دارد. نیمی از واحدهای صنفی ما به همین دلایل متضرر شدند.
وی افزود: همیشه قیمت راسته شیشلیک که 20 تا 30 هزار تومان بالاتر از قیمت گوشت بوده، اما الان از قیمت لاشه ارزان‌تر است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد