hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سیر ابتلا به کرونا در گیلان نزولی شد / بیماری در حال مدیریت شدن است

سیر ابتلا به کرونا در گیلان نزولی شد / بیماری در حال مدیریت شدن است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان هم‌اینک در حال مدیریت کردن بیماری کرونا است گفت: ابتلا به ویروس کرونا در گیلان نزولی شده است.
فردین مهرابیان صبح امروز در جمع خبرنگاران رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند و رعایت موازین بهداشتی توسط مردم را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: گیلان هم‌اینک در حال مدیریت بیماری کروناست از طرفی سیر ابتلا به ویروس کرونا در این استان نزولی شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نزولی شدن آمار ابتلا به کرونا در گیلان را به معنای متوقف شدن این بیماری و عادی شدن شرایط ندانست و عنوان کرد: مردم می‌بایست همچنان رعایت نکات بهداشتی را در دستور کار خود قرار بدهند و با طرح‌های وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا همکاری داشته باشند. 
مهرابیان نزدیک بودن حلول ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه بیماران باید تحت نظر پزشک معالج خود برای امر روزه‌داری تصمیم‌گیری کنند ابراز داشت: خوردن میوه و سبزیجات به مقدار مناسب و نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در فاصله افطار تا سحر از جمله مواردی است که مردم باید نسبت به آن توجه جدی داشته باشند.
وی نامگذاری نخستین روز هفته سلامت به نام بهورزان، مراقبان سلامت، ماماها و خانواده‌های بهداشت کشور در مقابله با کرونا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در بخش بهداشت حدود 4 هزار و 300 نفر در استان گیلان برای مبارزه با کرونا نقش داشتند و 965 خانه بهداشت و 196 مرکز خدمات جامع سلامت نیز فعال بودند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعالیت مستمر 144 پایگاه سلامت، 4 مرکز مشاوره رفتاری، 4 پایگاه مردمی در ایام شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در این ایام بیش از هزار و 313 واحد در بخش بهداشت گیلان انجام وظیفه کردند و حدود 2 میلیون نفر از جمعیت استان نیز با همکاری سپاه و بسیج بالگری شدند.
مهرابیان از زیرپوشش قرار گرفتن 8 هزار مادر باردار در ایام شیوع ویروس کرونا در استان گیلان خبر داد و با تأکید بر اینکه آموزش‌های لازم به این افراد داده شده است اظهار داشت: گندزدایی محیط و اماکن توسط نیروهای بهداشت محیط از دیگر اقداماتی است که در یکی دو ماه اخیر به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.
وی ثبت‌نام واحدهای صنعتی و صنفی گیلان در سامانه سلامت و مشارکت آنان در طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند را متذکر شد و گفت: فرآیند ثبت‌نام اصناف و واحدها در این سامانه از روز 22 فروردین آغاز شده است و طبق آخرین آماری که به دست آمده تاکنون 90 هزار نفر اطلاعات خود را در آن تکمیل کرده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همکاری و مشارکت بسیار بالای بسیج و سپاه، نماینده ولی‌فقیه در گیلان، استاندار، دستگاه قضایی و نظارتی با ستاد مبارزه با کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت: در روزهای نخست شیوع کرونا تنها 2 واحد تولید ماسک در گیلان وجود داشت که تعداد آن‌ها هم‌اینک به 6 واحد افزایش یافته است.
مهرابیان وجود 16 واحد تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده، تولید 123 هزار عدد ماسک و 20 تن محلول ضدعفونی در استان گیلان را نشانه همدلی همه دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا تلقی کرد و بیان داشت: داروخانه‌ها همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و 350 داروخانه در گیلان نسبت به عرضه ماسک اقدام می‌کنند.
وی شناسایی داروخانه‌های متخلف در استان گیلان توسط سازمان غذا و دارو و ارجاع آنان به دستگاه قضایی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: سامانه 3040 برای حل مشکلات روان‌شناختی، استرس و فشار ناشی از بیماری کرونا راه‌اندازی شده است و مردم می‌توانند از طریق آن پاسخ سؤالات بهداشتی خود را دریافت کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد