hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان در تبریز

افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان در تبریز

رئیس اتحادیه نانوایان تبریز ضمن تایید افزایش قیمت نان، گفت: قیمت نان در این شهر حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

محمد عباس‌وند ، اظهار کرد: تمامی شهرها قیمت نان را در سال ۹۷ افزایش دادند، ولی در تبریز بر اساس دستور رییس جمهور مبتی بر اینکه نباید کالاهای اساسی بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند، قیمت نان تنها ۱۰ درصد افزایش یافت که دلیل آن هم افزایش قیمت آرد بود.
وی ادامه داد: قیمت کلیه اقلام روز به روز افزایش می‌یابد و این ۱۰ درصد افزایش قیمت در سال ۹۷، هیچ تاثیری در افزایش درآمد نانوایان نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: برای تامین هزینه‌های نانوایی‌ها باید افزایش قیمت قابل توجهی در نظر گرفته می‌شد؛ از این رو مقرر شد در برخی نان‌ها ۳۰ درصد و در برخی دیگر ۳۳ درصد افزایش قیمت داشته باشیم. 
عباس‌وند متذکر شد: در واقع می‌توان گفت این افزایش قیمت به نوعی اصلاح قیمتی است؛ به عنوان مثال قیمت هر ده کیلو خمیر مایه ۲۵۰ هزار تومان بوده که برای تامین و جبران افزایش قیمت آن این اقدام انجام گرفت.

وی اعلام کرد: با افزایش قیمت اخیر، قیمت سنگک یارانه‌ای با وزن ۴۳۰ گرم ۱۲۵۰ تومان و در آزاد پزها ۱۵۰۰ تومان، نان لواش یارانه‌ای ۱۳۵ گرمی ۲۵۰ تومان، نان بربری با وزن ۵۱۰ گرم هزار تومان و در آزادپزها با وزن ۶۰۰ گرم ۱۵۰۰ تومان و نان روغنی دو هزار تومان شده است. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد