hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > موقع دندان درد چه قرصی بخوریم؟

موقع دندان درد چه قرصی بخوریم؟

مسئول دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان مانه و سملقان گفت: تمام درمان‌های خانگی سنتی یا مدرن، دارویی و... در بهترین حالت می‌توانند موقت درد دندان را برای مدت محدود تسکین دهند و باید به دندان‌پزشک مراجعه شود.

دکتر مهین یاهوئیان ، اظهارکرد: در مواردی که واقعا به دندان‌پزشک دسترسی نداریم، بهترین راه تسکین درد درمان‌های دارویی است که البته ملاحظات خودش را دارد.
وی با اشاره به مصرف ایبوپروفن، اظهار کرد: اگر منع مصرفی برای این دارو را نداشته باشید (مثلا خونریزی گوارشی، مشکلات قلبی مانند انجام جراحی قبلی یا اخیر و وجود حساسیت دارویی شناخته‌شده به این دارو و...) می‌توانید آن را برای دندان‌درد استفاده کنید.
یاهوئیان اضافه کرد: ژلوفن نیز نوع ژلاتینی با اثربخشی سریع تر، نسبت به ایبوپروفن موثر است.
وی با اشاره به مصرف استامینوفن، افزود: استامینوفن بیشتر در ترکیب با سایر داروهای ضد درد تجویز می‌شود. در خانم‌های باردار هم (استامینوفن ضددرد خوبی در تمام مراحل بارداری تلقی می‌شود) البته زیاده‌روی در مصرف استامینوفن و تجاوز از دوز مجاز دارو می‌تواند مشکلات کبدی شدیدی ایجاد کند.
این دندانپزشک در خصوص استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها، خاطرنشان کرد: مصرف آنتی‌بیوتیک به تنهایی کمکی به کاهش درد نمی‌کند، در مواقع تورم و تب، آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است در کنترل علائم با کاهش فشار بافتی کمک‌کننده باشند، ولی آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند آموکسی‌سیلین اثر ضددردی ندارند اما برای کاهش عفونت مصرف آنتی بیوتیک هایی مانند آموکسی کلاو ومترونیدازول ضروری است.
وی تصریح کرد: در مواردی غیر از کشیدن دندان یا جراحی در ناحیه دهان، آسپرین ساده ضد درد و ضدالتهاب خوبی است و آثار جانبی کمی دارد.
این مسئول با بیان اینکه برای دندان‌درد کودکان نباید آسپرین تجویز شود، یادآور شد: آسپرین تشکیل لخته را در خون به تاخیر می‌اندازد و بیمارانی که مشکلاتی مانند خونریزی یا زخم‌های گوارشی دارند نباید از آن استفاده کنند. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد