hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > روحانی: تسهیلات با تضامین ساده و بدون پیچیدگی‌های اداری ارائه شود

روحانی: تسهیلات با تضامین ساده و بدون پیچیدگی‌های اداری ارائه شود

رئیس جمهور بر بر ادامه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اتخاذ سیاست‌هایی در جهت جهش تولید تاکید کرد.
 یکصد و سی و دومین جلسه اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و  در دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد.
در این جلسه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،گزارش اقدامات اجرایی از وام‌های قرض‌الحسنه به خانوارها و نیز شیوه دادن تسهیلات به کسب و کارهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا  را ارائه نمود.
رئیس‌جمهور تأکید نمود: ترتیبی اتخاذ شود این تسهیلات با تضامین ساده و بدون پیچیدگی‌های اداری به نحوی که شفافیت لازم و اطمینان از حفظ اشتغال کارگران را تضمین نماید، ارائه شود.
روحانی با تأکید بر ادامه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تأکید بر اتخاذ سیاست‌هایی در جهت جهش تولید، بر توسعه و صادرات غیرنفتی، با توجه به افزایش تقاضای جهانی در برخی محصولات غذایی، بهداشتی و دارویی خواستار اقدام در این زمینه‌ها شد.
در پایان رئیس کل بانک مرکزی گزارشی را از پیگیری‌های دریافت تسهیلات از صندوق بین‌المللی پول ارائه داد.
رئیس‌جمهور تأکید نمود: این تسهیلات در جهت تأمین نیازهای مربوط به کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با استفاده از سازوکار مالی اینستکس صورت گیرد.
در ادامه جلسه پیشنهادهای وزارت اقتصاد و دارایی در خصوص تمدید فرصت زمانی برای تشکیل مجامع عمومی شرکت‌ها و نیز موعد تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در جهت کمک به بنگاه‌هایی که به سبب شرایط بحران کرونا دچار مشکلات شده‌اند، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت توسعه استفاده به روش‌های تبادل اطلاعات اسناد و نسخه الکترونیک در فرآیند ارائه خدمات درمانی مورد تصویب قرار گرفت.
در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه استفاده از منابع و مصارف بودجه سال 1399 و تدابیر لازم در جهت مواجهه با آثار اقتصادی کرونا به جلسه ارائه نمود.
براساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم نقطه‌ای در فروردین ماه 1399 همچنان در سیر نزولی تداوم داشته و به 19.8 دهم درصد کاهش یافته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد