hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گلایه مردم از محدویت‌های ثبت نام در طرح ملی مسکن

گلایه مردم از محدویت‌های ثبت نام در طرح ملی مسکن

طرح اقدام ملی مسکن یکی از طرح‌های دولت برای خانه‌دار شدن مردم است اما این طرح در برخی نقاط مانند بیرجند ایراداتی داشت با وجود اینکه سایت چند بار با محددویت کم باز شد اما تعداد زیادی از واجدین شرایط نتوانستند ثبت‌نام کنند.
 تب و تاب مسکن در روزهای قبل کرونا و پس از کرونا همچنان یکی از موضوعات مهم است. موضوعی که دغدغه بیشتر مردم به ویژه جوانان است چرا که مسکن سرپناهی برای هر خانواده است و برخی از جوانان دلیل عدم ازدواج خود را نبود مسکن، و گران بودن کرایه خانه‌ها می‌دانند این در حالی است که تعداد خانه زیاد در خراسان جنوبی احداث شده اما وقتی پای خرید و فروش می‌رسد قیمتها بسیار گران است و کمتر جوانی می‌تواند نسبت به خرید خانه اقدام کند.
سال گذشته بود که دولت طرح اقدام ملی مسکن را مطرح کرد طرحی که هرچند ایراداتی در برخی قسمتها داشت چرا که ثبت نام از طریق سایت انجام می‌شد و در همان لحظات ابتدایی که سایت مربوطه باز می‌شد تعداد کمی به اندازه ظرفیت مشخص شده می‌توانستند در آن ثبت کنند و این امر سبب شد افراد زیادی از ثبت نام جا بمانند.
با چرخی در شهر پای درد دل مردمی نشستیم که این روزها کرونا را فراموش کرده و به زندگی عادی برگشته و هر کدام دغدغه‌ای دارد که از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و جوانان تامین مسکن و سرپناه است.
یکی از شهروندان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: بعد از اینکه توانستم در سایت طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنم جزو افرادی بودم که شرایط لازم را نداشتم و مقرر شد اعتراض خود را اعلام کنم اما هنوز هیچ جوابی نیامده است.
وی ادامه داد: برخی افرادی که توانسته‌اند در سایت ثبت نام کنند امتیاز خود را به بالاترین شرایط در معرض فروش قرار می‌دهند و این در حالی است که مسئولان می‌گویند واگذاری و انتقال امتیاز طرح اقدام ملی مسکن ممنوع است.
یکی دیگر از شهروندان بیرجندی هم با بیان اینکه در چند مرحله‌ای که سایت باز شد به دلیل ظرفیت کم نتوانستم ثبت نام کنم حال تکلیف ما که هیچ ملکی نداریم چیست افزود: قبل از عید در برخی شهرستان‌ها سایت باز شد و امکان ثبت نام وجود داشت اما در بیرجند سایت باز نشد و ما همچنان بلاتکلیف هستیم.
زدر این باره در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ثبت نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است و ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست چرا که بعد از بررسی شرایط قانونی ممکن است فرد ثبت نام کننده واجد شرایط نباشد.
علیزاده با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز طرح تنها سبب از بین رفتن سرمایه خریدار می‌شود افزود: برگه چاپ شده ثبت نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن فاقد ارزش معاملاتی بوده و خرید و فروش آن غیرقانونی است.
وی گفت: سهمیه مسکن اقدام ملی برای 22 شهرستان خراسان جنوبی و یک هزار و 67 واحد در نظر گرفته شد اما یک هزار و 315 نفر در استان ثبت نام کردند.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان مراجعه حضوری متقاضیان برای تکمیل مراحل ثبت‌نام و تشکیل پرونده در ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌ها فراهم نشده است افزود: پالایش اطلاعات ثبت نام شدگان به صورت سیستمی انجام می‌شود و هنوز برای استان خراسان جنوبی تعداد واجدین شرایط مشخص نشده است.
علیزاده با بیان اینکه در حال حاضر امکان ثبت نام وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود کار ساخت مسکن‌ها از تابستان 99 آغاز شود افزود: در خراسان جنوبی یک هزار و 117 نفر از طریق پیامک در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند.
به گفته وی تا این لحظه نتایج استعلام فاز جدید ثبت‌نام شدگان اعلام نشده و پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده با دریافت مجوز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان مراجعه حضوری برای متقاضیان و تکمیل سیر مراحل ثبت‌نام فراهم شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد