hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > همه مجوز‌های مشاغل خانگی تا اطلاع ثانوی تمدید شد

همه مجوز‌های مشاغل خانگی تا اطلاع ثانوی تمدید شد

بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی همه مجوز‌های مشاغل خانگی که تاریخ اعتبارشان به پایان رسیده تا اطلاع ثانوی تمدید می‌شود.
اخیرا مجوز‌های مشاغل خانگی با همکاری دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و واحد فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به طور کامل به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.
به گزارش ایسنا، این اقدام به منظور شفافیت و تسهیل‌گری در فرآیند صدور مجوز‌های مشاغل خانگی و با هدف کاهش زمان و هزینه، تامین رضایت متقاضیان و تسریع در انجام امور صورت گرفته و در ابتدا در استان‌ها ایلام، کرمان، گیلان و خراسان جنوبی به شکل آزمایشی و پس از آن در سراسر کشور به اجرا در می‌آید.
مدت زمان دریافت مجوز مشاغل خانگی بسته به نوع طرح متفاوت است و ممکن است برخی از طرح‌ها نیازمند بررسی بیشتر مراجع ذیربط باشند و برخی از طرح‌ها در زمان کمتری به نتیجه برسند.
با توجه به شرایط حاضر و تداوم شیوع کرونا، ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار اعلام کرده مجوز‌های مشاغل خانگی که تاریخ اعتبارشان به اتمام رسیده تا اطلاع ثانوی به شکل الکترونیکی صادر می‌شود.
این ستاد با تاکید بر لزوم کاهش تردد و مراجعه متقاضیان به دستگاه‌های اجرایی و ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تمدید اعتبار مشاغل خانگی، اعلام کرده مجوز‌های مشاغل خانگی تا اطلاع ثانوی معتبر است و نیازی به تمدید اعتبار ندارد.
پیش از این امامدادی ـ. رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی به ایسنا گفته بود با الکترونیکی شدن صدور مجوز مشاغل خانگی، روند کار با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد و متقاضیان حضور کمتری در ادارات کار پیدا می‌کنند.
به گفته وی متقاضیان طرح مشاغل خانگی از طریق کد رهگیری که برایشان صادر می‌شود امکان پیگیری پرونده را دارند و می‌توانند از مرحله گرفتن مجوز تا ارجاع به دستگاه اجرایی را بدون مراجعه حضوری پیگیری کنند.
به گزارش ایسنا، در حال حاضر بیش از ۳۳۰ رشته مشاغل خانگی در زمینه‌های قالیبافی، خیاطی، فرش، پوشاک، گیاهان دارویی، نگهداری از دام و طیور، تولید زعفران، پرورش قارچ، صنایع دستی و جواهرسازی وجود دارد که الکترونیکی شدن صدور مجوز آنها، کاهش هزینه و وقت، شفاف سازی و افزایش میزان رضایتمندی متقاضیان را به دنبال داشته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد