hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیا همه ماسک‌ها قابلیت شست‌وشو دارند؟

آیا همه ماسک‌ها قابلیت شست‌وشو دارند؟

مسئول علمی بیماری‌های تنفسی و کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: ماسک‌هایی که در منزل تهیه می‌شود قابل شست‌وشو است.

افسانه کرمی ظهر امروز (۳۱ فروردین) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه برخی از ماسک‌های فیلتردار بسته به نوع خود قابلیت شست‌وشو و ضدعفونی کردن دارند ولی در صورت مخدوش شدن بافت یا تاشدن، دیگر امکان استفاده از آنان وجود ندارد، اظهار کرد: ماسک‌هایی که در منزل تهیه می‌شود، قابل شست‌وشو است.
وی با بیان اینکه ماسک فیلتردار و N۹۵ مخصوص کادر درمانی است، افزود: برای کادر درمانی در بیمارستان که بیشتر با ویروس مواجه می‌شوند، ماسک فیلتردار و N۹۵ مناسب است، ولی برای مردم عادی ماسک طبی پیشنهاد می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه تعداد ماسک فیلتردار و N۹۵ کم است، تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی و ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز به استفاده مداوم از ماسک توصیه نکرده‌اند.
مسئول علمی بیماری‌های تنفسی و کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی استان با تاکید بر رعایت جدی مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد در صورت داشتن گلودرد خفیف از قرقره آب نمک، مصرف مایعات و آنتی‌هیستامین استفاده کنند و تنها در صورتی که بهبود پیدا نکرده و دارای بیماری زمینه‌ای باشند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد