hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش بیماران بدحال کرونایی در گلستان/مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند

کاهش بیماران بدحال کرونایی در گلستان/مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به کاهش شیوع ابتلا به کرونا در استان از کاهش تعداد بیماران بدحال کرونایی و همچنین خالی شدن برخی بیمارستان‌ها از این بیماران خبر داد.

عبدالرضا فاضل صبح امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم و اصناف اظهارداشت: در هفته‌های اخیر شیوع بیماری کرونا در استان روندی نزولی داشت که نتیجه همراهی مردم و اصناف با دستورالعمل‌های ستاد مقابله با این بیماری است.

وی گفت: محدودیت فعالیت برخی اصناف برای پیشگیری از شیوع این بیماری همچنان در دستور کار قرار دارد؛ ضمن اینکه مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به بهبود حال بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بدحال در این مراکز خوشبختانه رو به کاهش بوده و کادردرمانی نیز تمام تلاش خود را برای بهبود حال بیماران به کار گرفته است.

وی افزود: با کاهش موارد ابتلا به کرونا در استان برخی از بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی خالی شدند. در هفته‌های گذشته این بیماران در 16 بیمارستان پذیرش و بستری می‌شدند که این تعداد امروز به 11 بیمارستان کاهش یافت.

فاضل با بیان اینکه ارائه خدمات بستری و درمانی به علت شیوع کرونا محدود شده بود، گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های استان سایر بیماران را نیز پذیرش می‌کنند. خوشبختانه در برخی بیمارستان‌ها تعداد موارد بستری به کمتر از 15 نفر رسیده است.

وی با اشاره به غربالگری مردم استان برای مقابله با شیوع کرونا اظهارداشت: این طرح کمک زیادی برای شناسایی افراد مبتلا یا مشکوک به کرونا در استان کرده است و این افراد از خدمات مشاوره‌ای و درمانی رایگان بهره‌مند شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: متأسفانه در دو ماه اخیر برخی از شهروندان را به علت ابتلا به بیماری کرونا از دست دادیم و همچنان نگران شیوع پیک‌های احتمالی این بیماری در روزها و هفته‌های آینده هستیم. در صورتی که مردم اصول و دستورالعمل‌های مقابله با کرونا را رعایت کنند، روند کاهشی این بیماری در استان ادامه‌دار خواهد بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد