hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واگذاری کوه سیاه بوشهر شایعه یا واقعیت؟

واگذاری کوه سیاه بوشهر شایعه یا واقعیت؟

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر شایعات مبنی بر واگذاری منطقه شکار ممنوع به عنوان قرق اختصاصی را تکذیب کرد.
فرهاد قلی نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در روز‌های اخیر شایعاتی مبنی بر واگذاری منطقه شکار ممنوع به عنوان قرق اختصاصی منتشر که موجب نگرانی عشایر منطقه شده و این در حالی است که هیچگونه واگذاری منطقه به عنوان قرق اختصاصی صورت نگرفته است.
او افزود: با توجه به فعالیت برخی از افراد و دوستداران طبیعت در قالب سازمان‌های مردم نهاد در منظقه کوه سیاه تنها جهت همیاری و آموزش جوامع محلی بوده و هیچ فردی مجاز به انجام وظایف قانونی ماموران یگان حفاظت محیط زیست نیست.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: فعالیت همیاران طبیعت و علاقه‌مندان در روز‌های اخیر نیز در جهت حفاظت از منطقه و آموزش جوامع محلی در راستای پیشگیری از شکار غیر مجاز صورت گرفته است.
قلی‌نژاد ادامه داد: راهنمایی و تذکرات لازم در خصوص رعایت چارچوب قانونی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی ارائه و مقرر شد هر گونه فعالیت و آموزش‌های لازم با مجوز و هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان صورت پذیرد.
او با تاکید بر لزوم همکاری همه عشایر و ساکنین منطقه در جلوگیری از شکار غیر مجاز و تخریب منطقه کوه سیاه گفت: منطقه کوه سیاه یکی از ارزشمند‌ترین مناطق طبیعی استان بوشهر بوده که حفاظت از آن و جلوگیری از شکار گونه‌های حیات وحش آن بسیار ضروری است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: اکنون شکار در این منطقه ممنوع و غیر قانونی است و حفاظت از آن نیازمند مشارکت و همکاری همه عشایر دارد.
او تاکید کرد: برنامه حفاظتی محدودیتی برای حق عشایر از چراگاه‌های آن‌ها در منطقه شکار ممنوع و فق قوانین ایجاد نخواهد کرد و از عشایر منطقه تقاضامند است به شایعات ممنوعیت چرا یا واگذاری چراگاه‌ها توجه نکنند.
منطقه کوه سیاه در شمال استان بوشهر به عنوان یک منطقه شکار ممنوع مصوب و هر گونه شکار گونه‌های جانوری در این منطقه ممنوع و غیر قانونی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد