hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعطیلی نیمی از رستوران‌ها در مشهد

تعطیلی نیمی از رستوران‌ها در مشهد

رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد گفت: از ۸۰۰ واحد صنفی ما در مشهد، ۴۰۰ واحد به حالت تعطیل و تعلیق درآمده‌اند.

حسن امیریان در ارتباط با فعالیت رستوران‌ها اظهار کرد: طبق پروتکل و دستورالعمل سازمان مقابله با کرونا، تمام رستوران‌ها و کترینگ‌های سطح شهر، به‌صورت بیرون‌بر مجددا فعالیت خود را آغازکرده‌اند، طبق این دستورالعمل تمام رستوران‌ها و کترینگ‌ها موظفند هر یک ساعت اشپزخانه خود را ضدعفونی کنند و کارگران و پرسنل رستوران باید با دستکش، ماسک و کلاه فعالیت کنند و لازم است تا دمای غذای بالای ۶۷درجه سانتی‌گراد باشد.
وی با اشاره به اینکه در این ایام، ۵۰ درصد از واحدهای صنفی سطح شهر تعطیل شده‌اند، بیان کرد: می‌توان گفت از ۸۰۰ واحد صنفی، ۴۰۰واحد به حالت تعطیل و تعلیق درآمده‌اند. از ۴۰۰ واحد صنفی باقی مانده، به‌دلیل این‌که پذیرش حضوری در رستوران‌ها وجود ندارد، نیروهای سالن اعم از نیروهای خدماتی و کارگران سالن که برای هرواحد صنفی دوطبقه، حدود ۱۰ الی ۱۲ نفر بودند، اخراج شده‌اند.
رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد عنوان کرد: متاسفانه ما نمی‌توانستیم کاری برای این عزیزان انجام دهیم و دستور اکید برای پلمب واحدهایی که به‌صورت حضوری سرویس‌دهی کنند وجود دارد، اما از طرف دولت این قول داده‌شده تا بیمه بیکاری به این کارگران اختصاص یابد.
امیریان در ارتباط با توزیع غذای بیرون بر در ماه رمضان تصریح کرد: عده‌ای از همکاران با ما تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند که باتوجه به فتوای علما و باتوجه به شیوع ویروس کرونا کسانی که ضعف جسمانی دارند، نباید روزه بگیرند و بدین ترتیب از ما اجازه می‌خواهند تا توزیع غذای بیرون‌بر را در شیفت ظهر ادامه دهند، استعلامات در این زمینه انجام شده‌ اما هنوز جواب قطعی به آن داده ‌نشده ‌است.
کاهش 80 درصدی فروش رستوران‌ها

رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد خاطرنشان کرد: فروش در واحدهای صنفی بیش‌تر از۸۰ درصد کاهش یافته‌است و اگر در گذشته یک واحد صنفی روزانه ۵۰کیلوگرم برنج خیس می‌کرد؛ در حال حاضر این رقم به ۱۰الی۱۲ کیلوگرم در روز رسیده ‌است.
امیریان درخصوص بازگشت هزینه‌های رزرو شده رستوران‌ها در ماه رمضان گفت: ما همه‌ساله از دوماه پیش از شروع ماه مبارک رمضان، برای مجالس افطار در تمامی رستوران‌ها رزرو داشته‌ایم و امسال نیز، از بهمن‌ماه برای این مجالس رزرو داشته‌ایم؛ اما طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا هیچ مجلسی برگزار نخواهد شد و هزینه رزرو به میزبانان بازگردانده می‌شود.
هنوز قیمت شله و حلیم به رستوران‌داران اعلام نشده است
وی در ارتباط با قیمت شله و حلیم در ماه رمضان بیان کرد: از آن‌جایی که قیمت لپه از کیلویی ۱۷هزار تومان به ۲۵ هزارتومان افزایش یافته‌است و هم‌چنین قیمت نخود از کیلویی ۷ هزارتومان به ۱۰هزارتومان رسیده،  هنوز تقاضای نرخی برای قیمت شله و حلیم در ماه رمضان انجام نشده‌است، چرا که بازاری وجود ندارد و به علت افزایش قیمت مواد اولیه و احتمال افزایش قیمت این غذاها، احتمالا اقبالی از سمت مردم نیز برای خرید آن‌ها وجود ندارد و به همین دلیل نرخی نیز به رستوران‌داران تاکنون اعلام نشده‌است.
رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد اضافه کرد: از مردم تقاضا می‌کنیم تا درهنگام خرید به پروانه بهداشت نصب‌شده در دیوار رستوران توجه‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد