hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > زیاد به "کرونا" فکر نکنید

زیاد به "کرونا" فکر نکنید

یک روانشناس معتقد است، نشخوار ذهنی در خصوص کرونا می‌تواند زمینه ساز استرس و اضطراب و افسردگی در افراد شود.

عبدالرضا گودرزی، با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: متاسفانه این بیماری در کنار عوارض جسمی که دارد، به دلیل ترس و دلهره ای که ایجاد کرده، عوارض روانی هم در پی دارد و شرایط قرنطینه خانگی هم عملا زمینه ساز ابتلای افراد به افسردگی شده است.
وی افزود: در این شرایط توصیه می‌شود افراد نشخوار ذهنی در خصوص بیماری کرونا را کنار گذاشته و برنامه مفصل روزانه برای خود در خانه طراحی کنند.
گودرزی تصریح کرد: این امر همواره وجود داشته که اگر افراد به چیزی زیاد فکر کنند، ناخودآگاه دچار نوعی وسواس واضطراب شده و درگیر عوارض ناشی از آن موضوع می شوند، بنابراین توصیه می شود افراد به کرونا زیاد فکر نکنند.
این روانشناس با اشاره به افزایش اخبار و اطلاعات منفی در خصوص بیماری کرونا در روزهای اخیر توصیه کرد، افراد ترجیحا کمتر به اخبار گوش داده و در خانه خود را با کارهایی که دوست دارند سرگرم کنند.
گودرزی ورزش کردن را عامل مهمی در پیشگیری از افسردگی افراد دانست و افزود: توصیه می شود افراد در این شرایط در خانه ماندن روزانه نیم ساعت تا 40 دقیقه را به انجام حرکات هوازی اختصاص دهند.
وی بر انجام مطالعه روزانه هم تاکید کرد و افزود: مطالعه کتاب نوعی نشخوار ذهنی برای افراد ایجاد می کند و ذهن آنها را از فکر کردن به کرونا و خطرات آن دور می کند و همین امر می تواند نقش موثری در پیشگیری از استرس و اضطراب افراد و نیز افسردگی ناشی از درخانه ماندن داشته باشد.
این روانشناس بازی با اعضای خانواده و برقراری ارتباط تلفنی و تصویری مجازی با دوستان و آشنایان را راهکار موثر دیگری در زمینه کاهش ابتلا به افسردگی افراد در این شرایط عنوان کرد.
گودرزی تاکید کرد: کرونا بیماری خطرناکی است، اما خطرناک‌تر از آن عوارض روحی به جا مانده از آن است، بنابراین توصیه می‌شود افراد زیاد به این بیماری فکر نکرده و برای خود استرس و اضطراب ایجاد نکنند و بدانند که اگر به این شرایط ترس و اضطراب ادامه دهند، حتی اگر کرونا نگیرند، حتما دچار عوارض روحی بدی خواهند شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد