hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > صید ماهی‌های ۴۰ کیلویی از رودخانه سفیدرود رشت تکذیب شد

صید ماهی‌های ۴۰ کیلویی از رودخانه سفیدرود رشت تکذیب شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان گفت: تا این لحظه هیچ گزارش رسمی در مورد صید ماهی‌های ۴۰ کیلویی از سفیدرود به ما نرسیده است.
اکبر ایلدرم  با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارش رسمی در مورد صید ماهی‌های 40 کیلویی از سفیدرود توسط اکیپ مجاز شیلات که در منطقه مستقر است ارسال نشده است اظهار داشت: صیادان غیرمجاز هر ساله در منطقه سفیدرود و به صورت شبانه اقدام به تخریب محیط‌زیست و صید ماهیان مولد می‌کنند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان به اخبار، عکس و گزارشاتی که در ساعات گذشته از صید ماهی‌های 40 کیلویی از سفیدرود حکایت دارد واکنش نشان داد و عنوان کرد: پس از انتشار این اخبار با ادارات شیلات شهرستان‌ها از جمله آستانه‌اشرفیه تماس گرفتیم اما این موضوع از سوی آنان به طور کل رد شده است.
ایلدرم با تأکید بر اینکه مجموعه شیلات استان گیلان برای تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر هرساله در این موعد سال اکیپ خود را برای صید ماهیان مولد در برخی از رودخانه‌های استان مستقر می‌کند گفت: اکیپ رسمی شیلات صید ماهی 40 کیلویی از رودخانه سفیدرود که به احتمال زیاد باید از گونه ماهیان خاویاری باشد را رد کرده است.
وی برخورد جدی با صیادان غیرمجاز را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه اگر مستنداتی از صید ماهی‌های 40 کیلویی از رودخانه سفیدرود گیلان به دست بیاید حتماً با عوامل آن برخورد می‌شود ابراز داشت: انجام فرآیند تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی در رودخانه‌های استان گیلان از جمله اقدامات و اولویت‌های شیلات محسوب می‌شود.
به گزارش تسنیم، هر ساله از اواخر فروردین فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر به پایان رسیده و ممنوع می شود و رودخانه‌های گیلان از جمله سفیدرود محل مهاجرت ماهیان سفید و تکثیر طبیعی آن‌ها می‌شوند.
 اما در این میان صیادان غیرمجاز بدون توجه به فصل و وضع رودخانه‌ها و ماهیانی که مولد به شمار می‌آیند و نقش مؤثری در تخم‌ریزی دیگر ماهی‌ها و به ویژه ماهی‌های خاویاری و ماهی سفید دارند، دام‌هایشان را برای به دست آوردن چند هزار تومان بیشتر در رودخانه‌ها پهن کرده و با این اقدام لطمات جبران‌ناپذیری را به محیط‌زیست‌ وارد می‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد