hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > در دوران قرنطینه از مصرف صبحانه غافل نشوید

در دوران قرنطینه از مصرف صبحانه غافل نشوید

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا و قرنطینه افراد نباید از مصرف صبحانه غفلت کنند.
پیام فرح بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی،گفت: ویروس کرونا و دوران قرنطینه شرایط خاصی را در تغذیه افراد بوجود آورده است. از مهمترین تغییرات می‌توان به میزان خواب افراد و دیر خوابیدن در شب‌ها اشاره کرد که زمان خوردن صبحانه را به تعویق انداخته است یا بسیاری افراد از مصرف آن صرف نظر می‌کنند. با توجه به اپیدمی ویروس کرونا و توصیه‌های فراوان مبنی بر تقویت سیستم ایمنی بدن ، باید به مصرف صبحانه توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشید.
او در ادامه افزود: اگر افراد حدود ساعت ۱۰ صبح از خواب بیدار می‌شوند، به این دلیل که هنوز تا زمان ناهار فرصتی باقی است، باید صبحانه را به طور مختصر و کامل مصرف کنند. یعنی از تمام گروه‌های تغذیه‌ای، به طور مفید و مختصر استفاده کنند. برای خوردن صبحانه می‌توانند از مقادیر کم نان، پنیر، سبزیجات مانند خیار ، گوجه و سبزی خوردن، گردو و عسل استفاده کنند. در این صورت باید ناهار را ساعت ۲ مصرف کنند.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی مطرح کرد: افرادی که حدود ساعت ۱۲ و بعد از آن از خواب بیدار می‌شوند، طبیعتا زمان مناسبی برای مصرف صبحانه نیست و توصیه می‌کنیم برای مصرف ناهار از چند گروه غذایی استفاده کنند. در نهایت اگر شب‌ها تا دیروقت بیدار هستند، به جای مصرف تنقلاتی مانند چیپس و پفک که خاصیت مفید ندارند و باعث چاقی افراد می‌شوند، از نان و پنیر مختصر استفاده کنند و مصرف میان وعده‌ای مختصر را در آخر شب قرار دهند.
متخصصان تغدیه و عفونی معتقدند یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی بدن توجه داشتن به وعده های غدایی مفید است ؛ بنابراین در دوران اپیدمی کرونا و روزهای قرنطینه به مصرف تمام وعده های غذایی به خصوص صبحانه توجه ویژه داشته باشید.همچنین تنطیم خواب شبانه روز برای مصرف وعده های غذایی در زمان مشخص از نکات قابل توجه این موضوع محسوب می شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد