hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مازنداران| کسری 1.1 میلیون تنی برنج در کشور

مازنداران| کسری 1.1 میلیون تنی برنج در کشور

استاندار مازندران با اشاره به کسری ۱.۱ میلیون تنی برنج در کشور به برندسازی برنج فریدون‌کنار تأکید کرد و گفت: برنج فریدون‌کنار به‌عنوان برند ملی باید به برند جهانی تبدیل شود. ‎


محمد اسلامی در آئین رونمایی از نشان و برند ملی برنج فریدون‌کنار، برندسازی محصولات را بحث مهم در استان مطرح کرد و گفت: فریدون‌کنار از برخی آسیب‌ها از جمله تخریب اراضی کشاورزی مصون مانده است و باید از این اراضی حفاظت کرد.

او برندسازی محصول برنج و تلاش برای ثبت ملی آن را اقدامی ارزشمند برشمرد و گفت: زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره باید محقق شود و نتایج تحقیقات باید در کشاورزی رخ دهد. استاندار مازندران یادآور شد: سعادتمندی در فروش زمین و رفتن به سمت ساخت‌وساز نیست بلکه سعادتمندی در مزرعه و کشاورزی است و ارقام جدید برای توسعه بهره‌وری کشاورزی در دستور قرار گیرد. مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه نیازمند خودباوری هستیم و باید داشته‌های خود را بشناسیم اظهار داشت: باید از گذشته استفاده بهینه کرده زیرا رشد و سعادت همگانی در گرو خودباوری است. اسلامی تأکید کرد: به‌جای برداشت سه تا چهار تن در هکتار باید به رقم هشت تن در هکتار تولید برنج برسیم و در این صورت دغدغه از واردات برنج نخواهیم داشت.

او به کسری ۱.۱ میلیون تنی برنج در کشور اشاره کرد و گفت: باید از طریق بهره‌وری میزان کسری برنج را تأمین و کشور را از واردات بی‌نیاز کنیم. استاندار مازندران با بیان اینکه محصولات برنج در مازندران ارگانیک بوده و تضمین سلامت جامعه را در پی دارد گفت: باید از تحقیقات علمی در تولیدات کشاورزی بهره گرفت و جهاد کشاورزی نیز باید پشتیبانی لازم از کشاورزان داشته باشند. او خواهان بهره‌گیری از فناوری پیشرفته در حوزه کشاورزی شد و گفت: باید به‌صورت کمی و کیفی از کشاورزان حمایت کرد و به سمت توسعه فناوری‌های نوین حرکت کنیم. او با عنوان اینکه فرزندان نباید با شغل کشاورزی پدرانشان خداحافظی کنند گفت: معیشت و اقتصاد کشاورزی در روستا باید توسعه یابد و ازاین‌رو دولت و مجلس، منابعی برای اقتصاد روستایی تخصیص داده‌اند و روزانه بین ۱.۵ تا سه میلیارد تومان تسهیلات در این بخش اعطاء می‌شود. استاندار مازندران با تأکید بر فراگیرشدن بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش بیمه روستایی و کشاورزی قرارگرفته‌اند و این میزان در سال قبل حدود ۱۸ درصد بوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد