hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ایجاد علایم چشمی در ۳ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹

ایجاد علایم چشمی در ۳ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹

ویروس کووید ۱۹ در یک تا ۳ درصد افراد آلوده، علائم چشمی ایجاد می‌کند.
پزشک متخصص چشم و بیماری‌های چشمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: بر اساس نتایج مطالعات و بررسی‌های انجام شده در مدت محدود شروع بیماری کووید ۱۹، فرد مبتلا به این بیماری ممکن است، علایم چشمی را نیز تجربه کند.
محسن محمدزاده، التهاب و قرمزی چشم را شایعترین علامت ذکر کرد و اظهار داشت: ویروس در ترشحات چشمی و اشک وجود داشته و قابلیت انتقال از این طریق نیز وجود دارد.
او به ضرورت اقدامات محافظتی اشاره و تأکید کرد: از تماس با افرادی که قرمزی و التهاب چشمی دارند خودداری کرده و از دست زدن به چشم و تماس چشمی به طور جدی جلوگیری کنید، زیرا ممکن است بسیاری از سطوح آلوده باشند و به طور نا آگاهانه دست‌ها آلوده به ویروس شده و به چشم‌ها منتقل شود.
او با بیان این که علائم چشمی ممکن است یک طرفه باشد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که اپیدمی این بیماری وجود دارد، بهتر است استفاده از لنز‌های تماسی محدود شود.
 محمدزاده، رعایت بهداشت را اقدامی منطقی و ضروری برای پیشگیری از این بیماری و مشکلات چشمی ناشی از آن دانست و گفت: با استفاده از عینک می‌توان اثر محافظتی بر روی چشم‌ها را افزایش و خطر ابتلا به این مشکلات را کاهش داد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد