hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش ۹ درصدی آب سد کرج/ نیازی به رهاسازی آب نیست

افزایش ۹ درصدی آب سد کرج/ نیازی به رهاسازی آب نیست

مدیر دفتر مطالعات آب منطقه‌ای استان البرز گفت: میزان آب ذخیره شده سد کرج در این روزها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سعید نقدی با اشاره به بارش‌های اخیر، در خصوص ظرفیت آب ذخیره شده در سدهای استان البرز، اظهار کرد: ظرفیت سد کرج ۱۷۹ میلیون و ۳۵۰ هزار مترمکعب است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۴۲ میلیون و ۳۳۰ هزار مترمکعب از حجم سد کر پُر بوده و ۳۷ میلیون و ۲۰ هزار مترمکعب آن خالی است.

مدیر دفتر مطالعات آب منطقه‌ای استان البرز میزان ورودی روزانه آب به مخزن سد کرج را دو میلیون و ۵۶۵ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: حجم آب خروجی از مخزن این سد نیز روزانه حدود یک میلیون و ۶۱۵ هزار مترمکعب است.

ظرفیت سد طالقان ۴۲۰ میلیون مترمکعب است

نقدی همچنین افزود: میزان آب ذخیره شده سد کرج در این روزها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری به وضعیت سد طالقان اشاره کرد و گفت: ظرفیت سد طالقان ۴۲۰ میلیون مترمکعب است و در حال حاضر حدود ۳۴۰ میلیون و ۸۲۰ هزار مترمکعب از حجم این سد پُر بوده و ۷۹ میلیون و ۱۸۰ هزار مترمکعب از آن خالی است.

مدیر دفتر مطالعات آب منطقه‌ای استان البرز گفت: حجم آب ورودی و خروجی مخزن سد طالقان در طول یک روز نیز به ترتیب دو میلیون و ۸۶۸ هزار مترمکعب و ۴۰۳ هزار مترمکعب است.

کاهش ۹ درصدی آب سد طالقان

نقدی اضافه کرد: حجم مخزن سد طالقان در این روزها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان با این توضیح که هنوز با سرریز سدهای استان مواجه نشده‌ایم، عنوان کرد: به همین دلیل در حال حاضر نیازی به رهاسازی آب ذخیره شده در پشت سدها نیست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد