hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تخم گذاری یک مار پیتون برای اولین بار در قزوین

تخم گذاری یک مار پیتون برای اولین بار در قزوین

موسس دهکده حیات طبیعت قزوین گفت:مار پیتون ۴ و نیم متری دهکده حیات طبیعت قزوین تخم گذاری کرد.
ادر رضا نوری موسس دهکده حیات طبیعت قزوین گفت: مار پیتون برمه‌ای دهکده حیات طبیعت قزوین ۴ متر طول و حدود ۵۵ کیلو وزن و ۵ سال سن دارد که زمستان با مار پیتون آلبینو (زال) دهکده جفتگیری کرد و روز گذشته شاهد تخمگذاری این مار به تعداد ۲۰ عدد بودیم.

تخم گذاری یک مار پیتون برای اولین بار در قزوین

او گفت: هریک از تخم‌ها حدودا ۲ برابر اندازه یک تخم مرغ است که پس از طی زمانی کمتر از ۲ ماه یک مار حدود ۴۰ سانتی متری از آن خارج می‌شود.
نوری افزود: تا کنون آماری از تخم گذاری مار پیتون با این تعداد در سطح کشور نداشته ایم که این نشان از علاقه این مار به محل زندگی خودش است.
او اضافه کرد: حیوانات وقتی شرایط نگهداری مناسب داشته باشند چرخه زندگی خود را ادامه می‌دهند و علت اینکه ما دهکده حیات طبیعت را باغ وحش نمی‌نامیم همین هست که سعی شده در این مکان پرندگان و خزندگان و گوشتخواران در محیطی آرام و نزدیک به شرایط طبیعی خود زندگی کنند و به چرخه حیات خود ادامه دهند.

تخم گذاری یک مار پیتون برای اولین بار در قزوین

نوری از دهکده حیات طبیعت به عنوان یک مرکز آموزشی – تحقیقاتی یاد کرد که شاید موارد منحصر بفردی در آن یافت می‌شود که می‌توان با بهره گیری از آن توسط متخصصان کمک شایان توجهی به بهبود شرایط زندگی در حیات وحش کرد.
نوری همچنین از مثلث دامپزشکی، محیط زیست و شهرداری قزوین به عنوان ۳ ضلع یک مثلث که حمایت‌های شایان توجهی از این مجموعه می‌کنند نام برد و افزود: با همکاری این ارگان و کارشناسان مربوطه، دهکده حیات طبیعت قزوین به عنوان محیطی امن برای حیوانات این مجموعه تبدیل شده است.

تخم گذاری یک مار پیتون برای اولین بار در قزوین

پارسال هم خرس ماده دهکده طبیعت قزوین زایمان کرد و در حال حاضر توله‌های آن در دهکده در حال رشد هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد