hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هفت کودک زیر پنج سال در کردستان به کرونا مبتلا شدند

هفت کودک زیر پنج سال در کردستان به کرونا مبتلا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در میان مبتلایان به ویروس کرونا در این استان هفت کودک زیر پنج سال قرار دارند.
ابراهیم قادری گفت:در میان مبتلایان به ویروس کرونا در این استان هفت کودک زیر پنج سال از جمله سه نوازد کمتر از یک ماهه قرار دارند.
او افزود:البته هیچ فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری در میان این رنج سنی نداشته ایم.
قادری گفت: هم اکنون روند شیوع بیماری کرونا در استان ثابت است و اگر شهروندان رعایت نکنند، تا ۱۰ روز آینده وارد پیک دوم بیماری و روند افزایشی می‌شویم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: با پایان مسافرت‌های هفته اول فروردین، اوج یافتن این بیماری در استان را شاهد بودیم که بعد‌ها به روند ثابتی رسید و اکنون هم ادامه دارد، ولی اگر مردم رعایت نکنند دوباره شاهد سیر صعودی این بیماری خواهیم بود
قادری با اشاره به اینکه تاکنون مرگ و میری در زمینه کودکان به غیر از یک کودک ۱۳ ساله که بیماری زمینه‌ای داشت در استان به ثبت نرسیده است، یادآور شد: محدوده سنی مبتلایان بین ۱۳ تا حدود ۹۰ سال بوده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه بیماری زمینه‌ای تنها عامل مرگ و میر مبتلایان به کرونا نیست، تاکید کرد: برخی هم به دلیل شدت بیماری ناشی از مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی، جان خود را از دست دادند.
او با اشاره به اینکه ممکن است بعضی افراد به صورت خفیف به کرونا مبتلا و بعد از مدتی بهبود یابند گفت: بیماران نباید بیماری خود را پنهان کنند و در صورت شدت یافتن علائم و ابتلا به تنگی نفس حتما باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.
 قادری افزود: بعد از دو تا سه روز اگر علائم شخصی شدیدتر شد و فرد احساس تنگی نفس داشته باشد باید حتما به مراکز درمانی مراجعه کند.
او اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را به منزله از سرگیر عادی فعالیت‌ها و کسب و کار ندانست و یادآور شد: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند چاقی، دیابت، قلبی عروقی و بیماری کلیوی و ریوی دارند، حتما باید در خانه بمانند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد