hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نوشیدن زیاد آب مانع ابتلا به کرونا می‌شود؟

نوشیدن زیاد آب مانع ابتلا به کرونا می‌شود؟

یک متخصص بیماری های عفونی با رد شایعات در خصوص تاثیر نوشیدن زیاد آب جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: هیچ یک از این صحبت ها پایه و اساس علمی ندارد.

دکتر علیرضا جانبخش  با اشاره به افزایش شایعات و اظهارنظرهای غیرکارشناسی در خصوص بیماری کرونا و راه های درمان و پیشگیری از آن گفت: یکی از این دست شایعات بحث تاثیر نوشیدن زیاد آب در پیشگیری از ابتلا به کرونا است که هیچ مبنای علمی برای آن وجود ندارد.
وی افزود: برخی عنوان می کنند که بدن جهت مبارزه بهتر با کرونا بهتر است کم آب باشد تا از انتشار بیشتر ویروس در بدن پیشگیری شود و برخی در مقابل معتقدند بدن باید پر آب باشد تا ویروس را به سمت معده برده و مانع انتشار آن در بدن شود که هر دوی این نظرها صحبت‌های غیرعلمی و غیرکارشناسی است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: توصیه ما در این روزها نوشیدن آب به میزان همیشگی و در حد نوشیدن هشت لیوان در روز است و نیازی نیست افراد ساعت به ساعت آب بنوشند.
وی افزود: در خصوص بیماران مبتلا به کرونا و سایر بیماران دارای علائم مشابه آنفلوآنزا توصیه می‌شود مصرف مایعات بیشتر شده و این مایعات عمدتا بصورت گرم مصرف شود.
جانبخش از مردم خواست تا راهکارهای پیشگیری و درمان را تنها از طریق مراجع رسمی دنبال کرده و به حرف مردم کوچه و بازار و فضای مجازی گوش ندهند.
این متخصص بیماری های عفونی افزود: این روزها شاهد استفاده از برخی داروهای گیاهی، استفاده خودسرانه از برخی داروها و بخور برخی گیاهان در خانه ها جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا هستیم که هیچ یک سند علمی ندارند و این درحالی است که تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت نکات بهداشتی در استفاده از ماسک و دستکش و نیز خودداری از ترددهای غیرضروری در سطح جامعه و حفظ فاصله مناسب با سایر افراد جامعه است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد