hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > علت افزایش مبتلایان "کرونا" در کرمانشاه چیست؟

علت افزایش مبتلایان "کرونا" در کرمانشاه چیست؟

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه علت افزایش ناگهانی شمار مبتلایان کرونا در استان را اجرای پایلوت طرح تست کرونا از بیماران سرپایی در استان عنوان کرد.


دکتر ابراهیم شکیبا در جلسه ستاد ساماندهی مشارکت های مردمی با اشاره به افزایش مبتلایان کرونا در استان از حدود 300 نفر به بیش از 570 نفر در روزهای گذشته، گفت: این افزایش ناگهانی به دلیل اجرای پایلوت طرح تست کرونا از بیماران سرپایی"در استان است.
وی افزود: دو استان از جمله کرمانشاه برای اجرای پایلوت این طرح انتخاب شدند تا افرادی که علائم خفیف داشته و به اصطلاح بیمار سرپایی هستند را هم مورد بررسی قرار داده و از آنها تست کرونا بگیریم.
وی یادآور شد: بیماری کرونا در 80 درصد افراد بدون علامت بوده و یا با علائم بسیار خفیف همراه است، بنابراین ابتلای این افراد به راحتی تشخیص داده نمی‌شود، اما با انجام تست این افراد می توان آنها را نسبت به این بیماری آگاه کرد تا با رعایت نکات بهداشتی مانع از انتقال این بیماری به سایر افراد جامعه شوند.
شکیبا تصریح کرد: بیماری کرونا در افرادی که علائم چندانی ندارند خطری ندارد و حتی این امکان هست خیلی از ما این بیماری را گرفته باشیم و بهبود یابیم و خودمان هم متوجه نشویم، اما تنها مشکل این میان بحث انتقال بیماری به سایر افراد جامعه است.
وی افزود: افرادی که علائم ندارند شاید بیماری برای آنها خطری نداشته باشد، اما با سرایت آن به سایر افراد ممکن است بیماری در دیگران به شکل شدید بروز پیدا کند و سلامت آنها را تهدید کند، در همین راستا شناسایی بیماران سرپایی کرونا در دستور کار قرار گرفته تا مانع از انتشار هرچه بیشتر این بیماری در سطح جامعه شویم.
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون از مجموع بیش از 570 مبتلای کرونا در استان 226 نفر آنها بیمار سرپایی هستند، یعنی افرادی که حال عمومی آنها خوب بوده و تنها شاید علامت خفیف بیماری داشته باشند.
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه وجود بیماران سرپایی جای نگرانی نیست و فقط باید نسبت به آمار بیماران بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری حساس بود، گفت: در حال حاضر نگرانی اصلی ما بحث افزایش تردد و شلوغی خیابان ها است که می تواند موج "کرونا" را برای استان در پی داشته باشد.
وی افزود: از همه مردم می خواهیم که کرونا و خطرات آن را جدی گرفته و برای حفظ سلامت خود و خانواده و عزیزانشان از تردد غیرضرور در سطح جامعه خودداری کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد