hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پلاسما درمانی رایگان است/بهبود وضعیت دو بیمار دریافت کننده

پلاسما درمانی رایگان است/بهبود وضعیت دو بیمار دریافت کننده

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه از بیماران برای پلاسمادرمانی هزینه دریافت نمی‌شود، گفت: دو بیمار مبتلا به کرونا با تزریق پلاسمای اهدایی از بهبود یافتگان این بیماری در وضعیت مناسبی قرار گرفتند.

علی اعتصام پور با اشاره اجرای طرح پلاسما درمانی در اصفهان اظهار کرد: این طرح از ۲۰ فروردین در اصفهان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کادر درمانی بهبود یافته بیماری کرونا نخستین داوطلبان اهدای پلاسما بودند، افزود: استقبال شهروندان نیز برای این امر خیر خوب بوده است و امیدواریم با توجه به نتایج خوبی که از استفاده از این روش درمانی دریافت شده است همکاری بیشتر بهبود یافتگان این بیماری را داشته باشیم.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه پلاسما درمانی طرحی مشترک بین معاونت درمان تامین اجتماعی و سازمان انتقال خون است، افزود: تمام پروتکل‌های دریافت خون از داوطلبان توسط کادر انتقال خون انجام می‌شود و تمام اصول بهداشتی و ایمنی نیز برای دریافت پلاسما در مرکز قدس اصفهان که مرکز دریافت پلاسما است، رعایت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پلاسما درمانی در بیمارستان غرضی اجرایی شده است، ادامه داد: تاکنون به دو بیمار مبتلا به کرونا که جوان بوده و سیستم ایمنی بدن آنها دچار نقص بوده پلاسما تزریق شده و در وضعیت خوبی به سر می‌برند.

اعتصام پور در خصوص هزینه‌های استفاده از پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: باید توجه داشت که پلاسما درمانی برای بیماران دارای شرایط بحرانی استفاده می‌شود و از بیمار برای انجام پلاسما درمانی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

اعتصام‌پور با توضیح اینکه افرادی که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و اکنون بهبود یافته‌اند، می‌توانند با مراجعه به درمانگاه قدس که کاملا استریل و ضدعفونی نیز می‌شود برای اهدای پلاسما مراجعه کنند، اضافه کرد: افراد بهبود یافته می‌توانند با شماره تلفن‌های  ۰۳۱۳۲۳۴۱۸۸۴ و ۰۹۱۳۳۱۸۸۱۳۵ برای انجام اهدای پلاسما که یک کار  انسان‌دوستانه و خداپسندانه است، تماس بگیرند تا در ساعت مشخص، با هماهنگی و با انجام تمام مراحل لازم دریافت پلاسما از افراد انجام شود و برای افراد نیازمند در بیمارستان‌ غرضی ارسال شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد