hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برگزاری نماز جماعت در مساجد تابع دستور العمل ستاد ملی کرونا است

برگزاری نماز جماعت در مساجد تابع دستور العمل ستاد ملی کرونا است

1399/01/24 , 18:57
مدیر ستاد اقامه نماز قم با بیان اینکه هیچ دستورالعملی برای تعطیلی مساجد صادر نشده است، گفت: برای برگزاری نماز جماعت همه ما باید تابع دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم.
به گزارش رویداد ایران_قم،محمد خامه‌یار در جمع جمعی از ائمه جماعت مساجد قم در مجتمع فرهنگی نور اظهار کرد: هیچ مجوزی هم برای برگزاری نماز جماعت وجود ندارد و همه ما باید تابع دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم.
 وی افزود: حفظ جان مردم و مؤمنین بر عهده ماست و نباید به صورت سلیقه‌ای عمل کنیم.
 مدیر ستاد اقامه نماز قم با اشاره به انتشار برخی پروتکل‌ها در فضای مجازی مبنی بر اقامه نماز جماعت با رعایت برخی بایدها و نبایدها در بقاع متبرکه و مساجد، گفت: ما تابع مقررات هستیم و هر آنچه ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان مصوب کرد به آن پایدار خواهیم بود.
 وی ضمن قدردانی از اداره کل تبلیغات اسلامی قم از تنظیم دستورالعمل پیشگیری و مراقب از بیماری کرونا در مساجد و بقاع متبرکه، گفت: پس از کارشناسی و نهایی‌کردن این دستورالعمل به استاندار و مسئولان ذی‌ربط در استان ارائه خواهد شد، تصمیم گیری نهایی را بر عهده آنان خواهد گذاشت بنابراین این دستگاه متولی اجازه برگزاری نماز جماعت در مسجد، بقاع‌متبرکه و ادارات را صادر نکرده است.
 خامه یار تصریع کرد: اگر قرار است نماز به صورت جماعت در مساجد برگزار شود باید الگوی خاص و مناسب ارائه داد و با نظر استاندار و رئیس دانشگاه پزشکی استان این اقدام صورت بگیرد در غیر این صورت مسئولیت سلامت و جان مؤمنان برعهده افرادی خواهد بود که به صورت خود سر اقدام به این کار خواهند کرد.
 وی ضمن قدردانی از تلاش ائمه جماعت که در بحران کرونا مسجد را به پایگاه سلامت و خدمت رسانی به افراد آسیب دیده تبدیل کردند، استمرار این حرکت زیبا و مواسات و رزمایش انفاق را خواستار شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد