hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اقلام خوراکی را چگونه ضدعفونی کنیم؟

اقلام خوراکی را چگونه ضدعفونی کنیم؟

تخصص تغذیه در چهارمحال و بختیاری راهکارها ضدعفونی کردن مواد غذایی و اقلام خوراکی را توضیح داد.
تینا جعفری، با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور، اظهار کرد: مواد غذایی خاصی برای پیشگیری از کرونا ویروس وجود ندارد ولی افراد باید به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن خود برخی نکات را رعایت کنند.
این متخصص تغذیه توصیه کرد: بهتر اسا افراد در این دوران مصرف مایعات را افزایش دهند، آب گرم و ولرم مصرف کرده و از مصرف آب سرد خودداری کنند.
جعفری با اشاره به اینکه مصرف میوه و سبزیجات نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند، تاکید کرد: استفاده از محلول گندزدایی بهترین روش برای ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات است.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه اگر فرایند خرید و تولید نان صحیح و با رعایت نکات بهداشت فردی و محیطی انجام شود و افراد از نانوایی‌های مطمئن خرید کنند مشکلی پیش نمی‌آید، اضافه کرد: سقف دمای فریزهای خانگی عموما بین ۱۶ تا ۱۸ درجه زیر صفر است و ویروس ممکن است زنده بماند، پس روش گرم کردن نان از فریز کردن بهتر است و ویروس با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد از بین خواهد رفت.
جعفری در خصوص روش‌های ازبین بردن ویروس احتمالی در آجیل و خشکبار تاکید کرد: آجیل و خشکبار را در پلاستیک قرار داده و بین یک تا دو دقیقه در مایکروفر حرارت دهید همچنین قرار دادن آجیل و خشکبار در ماهیتابه و حرارت دادن آن‌ها بر روی گاز ویروس را از بین خواهد برد.
وی در ادامه گفت: مصرف لبنیات و شیر کم‌چرب همواره به افراد توصیه می‌شود و به هیچ عنوان زمینهرا برای ابتلا به کرونا ویروس فراهم نمی‌کند، پس مردم با خیالی آسوده می‌توانند این مواد غذایی را مصرف کنند.
جعفری با اشاره به ضدعفونی کردن شکلات و دیگر مواد غذایی به افراد  توصیه کرد: در حال حاضر افراد از خرید و استفاده موادغذایی به صورت فله‌ای خودداری کرده و مواد غذایی را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.
این متخصص تغذیه در خصوص انتقال کرونا ویروس از راه هوا عنوان کرد: در حال حاضر شواهد مستدلی مبنی بر انتقال این ویروس از طریق هوا وجود ندارد لذا افراد فاصله ۱.۵ متری را همواره با یکدیگر رعایت کنند.
وی در خصوص استفاده از ویتامین‌ها و مکمل‌ها، بیان کرد: افراد در صورت انجام آزمایش و اطمینان از کمبود ویتامین می‌توانند مکمل دارویی استفاده کنند.
جعفری با اشاره به باور غلط برخی افراد در خصوص تاثیر الکل بر درمان کرونا، یادآور شد: این تفکر که مصرف مشروبات الکی باعث بهبود کرونا می‌شود یک نظر غلط بوده و به اشتباه در این شرایط حساس به برخی افراد تحمیل شده است، این امر نه تنها در درمان تاثیری ندارد بلکه تبعات منفی را به همراه دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد برای ضدعفونی کردن از الکل ۷۰ درصد رقیق شده با آب استفاده کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد