hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فوت ۱۴ راننده تاکسی و دو راننده اتوبوس تهران بر اثر کرونا

فوت ۱۴ راننده تاکسی و دو راننده اتوبوس تهران بر اثر کرونا

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از زمان شیوع کرونا در کشور تاکنون تعداد ۱۴ راننده تاکسی و دو راننده اتوبوس تهران جان خود را از دست داده‌اند.

 یوسف حجت شامگاه شنبه ۲۳ فروردین ماه ۹۹ در برنامه تلویزیونی گفت و گوی ویژه خبری با موضوع «حمل و نقل عمومی دغدغه اصلی اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند»، اظهار کرد: از هفته آینده کاهش محدودیت‌ها در کلانشهر تهران اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مسافران متروی تهران در سال گذشته و قبل از بحران کرونا حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در روز بود، افزود: با شیوع ویروس کرونا تعداد مسافران در هفته آخر اسفندماه به ۴۵۰ هزار نفر و در تعطیلات نوروز به ۱۴۵ هزار نفر کاهش یافت، اما آمار در هفته اول پس از تعطیلات به ۲۴۰ هزار مسافر رسید و برآورد می‌شود روز شنبه هفته جاری آمار مسافران مترو به ۳۴۰ هزار افزایش یافته باشد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: وقتی با ۸۵ درصد ظرفیت مترو ۱۶ درصد مسافران جابه جا می‌شوند، برای اجرای طرح فاصله‌گذاری مشکلی نداریم.

وی با اشاره چالش برخی گلوگاه‌ها، گفت: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی تهران با مسافر کمتر از ۱۰ درصد سرویس‌دهی می‌کند و امکان دارد از مجموع ۱۳۰ ایستگاه اتوبوس ۱۰ ایستگاه گلوگاه باشد.

حجت خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل گلوگاهی شهروندان، تعداد زیادی اتوبوس‌های خط BRT را به صورت آماده‌باش قرار دادیم تا به محض افزایش مسافر به خط مورد نظر اضافه شود.

وی با بیان اینکه ماموران کنترل بلیت نمی‌توانند برای جلوگیری از شلوغی اتوبوس، مانع سوار شدن مسافران شوند و مشکلی به مشکلات دیگر اضافه کنند، از شهروندان درخواست کرد: برای اجرای طرح فاصله گذاری همکاری لازم را جهت حفظ سلامت خود و دیگران داشته باشند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: حدود چهار پارتیشن برای رانندگان تاکسی تهران ساخته شده و در حال نصب است که برای حفظ سلامتی راهبران تاکسی بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه مواد ضدعفونی کننده در اختیار رانندگان تاکسی قرار گرفته است، اظهار کرد: ارایه ماسک به ۷۰ هزار راننده تاکسی میسر نیست، اما به رانندگان اتوبوس با توجه به کمتر بودن تعداد ارایه شده است.

حجت گفت: از زمان شیوع کرونا در کشور تاکنون تعداد ۱۴ راننده تاکسی و دو راننده اتوبوس تهران جان خود را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: اتوبوس‌ها در ابتدا و انتهای خط ضدعفونی می‌شود و عملیات مهپاشی داخل اتوبوس‌ها صورت می‌گیرد، همچنین قسمت راننده اتوبوس از قسمت مسافر با یک پارتیشن جدا شده تا جان رانندگان اتوبوس به خطر نیفتد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد