hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش خشونت خانوادگی در ایام کرونا نداشتیم

افزایش خشونت خانوادگی در ایام کرونا نداشتیم

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت:  گزارشی دال بر افزایش خشونت خانوادگی در ایام قرنطینه خانگی به اداره کل بهزیستی استان اصفهان ارائه نشده است.

مجتبی ناجی ، با اشاره به اینکه طبق برآوردها و مشاهدات اولیه، میزان خشونت‌های خانوادگی که منجر به مداخلات قانونی می‌شود کاهش یافته است، اظهار داشت: پس از مقایسه و تحلیل آمارها در بازه زمانی مشخص، می‌توان در دوران پساکرونا آسیب‌های اجتماعی پس از بحران را گمانه زنی کرد.

وی با بیان اینکه آمارهای کنونی بر افزایش خشونت خانوادگی دلالت ندارد، اظهار داشت: واژه «خشونت» در بدو امر، تداعی کننده خشونت فیزیکی است؛ در صورتی که «خشونت» به لحاظ ماهیت علمی شامل غفلت، بی توجهی، عدم مهرورزی و موارد مشابه در نهاد خانواده را هم شامل می‌شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: گزارشی دال بر افزایش خشونت خانوادگی در ایام قرنطینه خانگی به اداره کل بهزیستی استان اصفهان ارائه نشده است.

وی ادامه داد: عمده ترین مراکزی که در ایام شیوع کووید ۱۹ با حساسیت ویژه ای دنبال می‌شوند، مراکز شبه خانواده با ۴۸۰ کودک بی سرپرست یا بدسرپرست است که خوشبختانه تاکنون ابتلاء به بیماری کرونا در این ۳۹ مرکز مشاهده نشده است.

ناجی با اشاره به آموزش‌های خود مراقبتی در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست گفت: با حمایت خیران، مواد ضدعفونی کننده در اختیار این کودکان و کادر درمان در این مراکز قرار گرفت. امسال برای نخستین بار از سفر و اردو و رفت و آمد و ملاقات‌های بستگان این کودکان در ایام نوروز جلوگیری شد.

وی اشاره‌ای هم به ۲۷ شیرخواره ای که در مرکز شیرخوارگاه اصفهان نگهداری می‌شوند داشت و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، از ملاقات افراد با نوزادان و شیرخواره هایی که در این مراکز نگهداری می‌شوند ممانعت به عمل آمد و ترددها به حداقل رسیده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد