hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیا ویروس کرونا با بخور جوش شیرین درمان می‌شود؟

آیا ویروس کرونا با بخور جوش شیرین درمان می‌شود؟

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره درمان ویروس کرونا با بخور جوش شیرین توضیح داد.
این روز‌ها راه‌های زیادی برای درمان ویروس کرونا در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود که باید صحت آن‌ها بررسی شوند. برخی از این راه‌ها تنها شایعه بوده و با گمراه سازی مردم شرایط را حادتر می‌کنند و جان مردم را به خطر می‌اندازند.
افزایش شایعات و اخبار نامعتبر در زمان بحران با توجه به وجود شبکه‌های مجازی یک امر طبیعی است و مردم باید در مقابل دریافت اطلاعات غلط، هوشیار باشند. کارشناسان و متخصصان مکررا توصیه می‌کنند که برای دریافت اخبار مربوط به کرونا تنها به منابع خبری معتبر مراجعه کرده یا با پزشکان در تماس باشید تا درگیر شایعات نشوید.

یکی از راه‌های پیشنهادی برای درمان کرونا، استفاده از بخور جوش شیرین بوده است. حسین رضایی زاده رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به این مسئله واکنش نشان داده و ادعای درمان ویروس کرونا از طریق بخور جوش شیرین را بی اساس و بدون پایه علمی و آزمایش بالینی خواند.
او تاکید کرد تا زمانی که روشی تایید شده و آزمایش شده برای درمان این ویروس یافت نشده است، تنها راه و بهترین راه درمان خودمراقبت‌های بالینی است و شایعات مختلف اعم از استفاده از مواد غذایی، دارویی و گیاهی برای درمان کرونا هیچ پشتوانه علمی ندارد.
برخی شایعاتی که این روز‌ها برای مقابله با کرونا مطرح شده اند، متاسفانه منجر به آسیب دیدن و حتی مرگ برخی افراد شده است؛ بنابراین با قطع انتقال اخبار نامعتبر و بدون پشتوانه علمی، از وخیم‌تر شدن این وضعیت بحرانی در کشور باید جلوگیری کنیم.
شست و شوی مرتب دست ها، رعایت فاصله اجتماعی، حفظ اصول بهداشتی و داشتن رژیم غذایی مناسب از جمله توصیه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا هستند. پس از ابتلا نیز زمانی که فرد دچار علائم خفیف بیماری می‌شود، خودقرنطینگی و مصرف مواد غذایی سالم و در صورت تجویز پزشک استفاده از داروها، در حال حاضر تنها راه درمان این بیماری است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد