hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اجرای طرح زوج و فرد باعث کاهش ۵۰ درصدی ترددها در شهر زنجان می شود

اجرای طرح زوج و فرد باعث کاهش ۵۰ درصدی ترددها در شهر زنجان می شود

معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: اجرای طرح زوج وفرد باعث کاهش ۵۰ درصدی ترددها در هسته مرکزی شهر زنجان می شود.

مهرداد سلطانی شامگاه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه طرح ترافیکی زوج و فرد در زنجان از صبح امروز (یکشنبه )۲۴ فرودین ماه با هدف کاهش تجمع در هسته مرکزی شهر زنجان آغازمی‌شود، گفت: در نتیجه اجرای این طرح ۵۰ درصد از حجم ترددها در ساعات پیک کاسته خواهد شد.
وی افزود: تلاش برای کاهش ترددها در هسته مرکزی شهر و خیابان‌های منتهی به این محدوده از اهداف اجرای طرح زوج و فرد خودروهای شخصی در شهر زنجان است.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در اجرای طرح ترافیکی زوج و فردبه هیچ وجه خودرویی متوقف نخواهد شد، ادامه داد: خودروهایی که طرح زوج و فرد را رعایت نکنند اعمال قانون شده و در اسرع وقت اطلاع‌رسانی خواهد شد.
سلطانی افزود: بعد از پایان تعطیلات نوروزی شاهد افزایش حضور مردم در معابر عمومی شهر هستیم و برخی شهروندان توجهی به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نمی‌کنند که در این راستا ضمن دعوت از مردم برای رعایت فاصله اجتماعی و ماندن در خانه، طرح ترافیک زوج و فرد به صورت پایلوت در محدوده مشخصی از هسته مرکزی شهر زنجان اجرا خواهد شد که همان طرح زوج و فرد است.
وی با تأکید بر اینکه هدف از اجرای طرح زوج و فرد در زنجان مدیریت تردد خودروهای شخصی در محدوده خاصی از شهر است، گفت: بازخوردهای اجرای طرح زوج و فرد خودروها در هسته مرکزی شهر، باعث تصمیم‌گیری در خصوص آینده این طرح خواهد شد و تداوم اجرای این طرح منوط به نتیجه ارزیابی‌ها خواهد بود و اگر هدف محقق نشود اصراری به اجرای آن نیست.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان همچنین در خصوص دلایل اجرا نشدن طرح زوج و فرد در منطقه پرتردد اسلام‌آباد، گفت: اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر و اجرا نکردن این طرح در اسلام‌آباد به دلیل خاص بودن این منطقه است.
سلطانی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اتوبوس‌های شهری در زنجان فعالیت ندارند و به شهرداری هم ابلاغ‌شده است که رانندگان تاکسی‌ها دو نفر را در صندلی پشت سوار کنند.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان افزود: به مدیران شهرداری تاکید شده ضمن بازنگری در طرح‌های در حال اجرا، نتایج هم مورد ارزیابی قرار گیرد چراکه به دلیل محدودیت محورها و بالا بودن حجم خودروهای در حال تردد، چاره‌ای جز اجرای طرح‌های محدودکننده نیست.
سلطانی با اشاره به تشکیل کمیته بهداشت محیط در استان زنجان، گفت: این کمیته باهدف ارتقای اقدامات انجام‌شده در حوزه بهداشت محیط‌زیست تشکیل‌شده است که بر اساس آن ضدعفونی معابر طبق پروتکل خاصی شامل زمان و مواد مورداستفاده برای ضدعفونی معابر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بعد از ابلاغ دستورالعمل بهداشت محیط ۴۰۰ گروه برای فعالیت در این حیطه تشکیل‌شده است و این گروه‌ها علاوه بر اقدامات موردنیاز برای ضدعفونی ۴۰ نقطه از شهر، اقدام به پاک‌سازی محیط می‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد