hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > حریرچی: شدت کرونا در اقشار ضعیف و فقرا بیشتر است

حریرچی: شدت کرونا در اقشار ضعیف و فقرا بیشتر است

معاون کل وزارت بهداشت گفت: گرچه ویروس کرونا اقشار مختلف را درگیر ساخته اما شدت بیماری در اقشار ضعیف و فقرا بیشتر است.

ایرج حریرچی، ظهر شنبه در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: گرچه ویروس کرونا اقشار مختلف را درگیر ساخته اما شدت بیماری در قشرهای ضعیف و فقرا بیشتر است و در کشور آمریکا مرگ و میر در سیاه پوستان دو برابر سفید پوستان است.
وی افزود: اثرات اقتصادی نیز بر قشر ضعیف بیشتر است و این افراد در معرض از دست دادن شغل هستند، کشور ما هم با تحریم هم با کرونا مبارزه می‌کند و به دلیل کاهش درآمد نفت نیاز کمک اقشار و سازمان‌های مردم نهاد به افراد ضعیف جامعه مشهود است.
معاون کل وزارت بهداشت، گفت: استفاده از ماسک برای بیماران مبتلا به کرونا و افرادی که از این بیماران نگهداری می‌کنند ضروری است، گرچه استفاده از ماسک برای مردم عادی مفید است ولی سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اگر شما فرد سالمی هستید توصیه می‌شود زمانی از ماسک استفاده کنید که از یک فرد مبتلا نگه داری می‌کنید.
حریرچی افزود: بهترین روش نگهداری و مراقبت از دست‌ها شست و شوی ۲۰ ثانیه‌ای با استفاده از آب و صابون است و نیاز نیست از محلول‌های ضدعفونی کننده مادام استفاده کرد چراکه استفاده زیاد این مواد آسیب زا است.
معاون کل وزارت بهداشت گفت: راه‌های جایگزینی که می‌توان برای قرنطیه استفاده کرد؛ شناسایی افراد ناقل، انجام تست‌های تشخیصی، ایزوله و قرنطینه کردن افراد مبتلا و افزایش نیروی اجرایی برای اجرای این طرح‌ها است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد