hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > استاندار قزوین: بیماری کرونا در قزوین در حال کنترل شدن است/ مردم همراهی کنند

استاندار قزوین: بیماری کرونا در قزوین در حال کنترل شدن است/ مردم همراهی کنند

استاندار قزوین گفت: بر اساس آمارها وضعیت بیماری کرونا در استان کنترل شده و حرکت به سمت کاهش است اما تداوم این وضعیت نیازمند مشارکت مردم در اجرای طرح و ماندن در خانه است.

 جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ظهر چهارشنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.
هدایت الله جمالی پور در این نشست گفت: آمارها نشان می‌دهد وضعیت بیماری در استان رو به کاهش است و می‌توانیم با ادامه همراهی مردم بیمارستانها را به وضعیت عادی برگردانیم اما لازم است اقدامات پیشگیرانه شدت یابد.
وی گفت: اگر بخواهیم بیمارستانها را خلوت کرده و استراحتی به کادر درمانی بدهیم لازم است همراهی مردم بیشتر شود و اگر خدای ناکرده با کمی بهتر شدن وضعیت بیماری، مردم سهل انگاری و غفلت کنند هزینه‌های بیشتری را متحمل خواهیم شد.

استاندار قزوین اظهار داشت: در روزهای آینده قرار است بخشی از واحدهای صنعتی و تولیدی و نیز اصناف به چرخه فعالیت بازگردند و با این تصمیم حتماً مراکز جمعیتی بیشتر شده و نیازمند نظارت، مراقبت و کنترل‌های بیشتری خواهیم بود تا اوضاع وخیم نشود.
وی بیان کرد: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم موضوع پایش و نظارت واحدهای تولیدی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند تا موفقیت‌های به دست آمده حفظ شود.
استاندار قزوین یادآور شد: امنیت و حفظ آرامش مردم در این شرایط بسیار اهمیت دارد اما سبک زندگی و فرهنگ ما به گونه‌ای است که اگر مردم احساس کنند شرایط بهتر شده ممکن است به سرعت به شرایط عادی زندگی بازگردند و ما در دور بعدی با بحران و چالش‌های دیگری مواجه شویم.
جمالی پور اضافه کرد: مردم باید بدانند در آستانه پیک دوم گسترش بیماری کرونا هستیم و این وضعیت اگر کنترل نشده و مردم در رعایت نکات بهداشتی سهل انگاری کرده و احساس خطر نکنند وضعیت بدتر از گذشته خواهد شد.
شهروندان احساس مسئولیت کنند
استاندار قزوین اظهار داشت: تصمیماتی که برای فعالیت بخشی از واحدهای صنفی و صنعتی گرفته شده برای کمک به معیشت مردم و خروج از برخی تنگناهاست لذا انتظار می‌رود این فعالیت‌ها با رعایت کامل مسائل بهداشتی و توجه به پروتکل ستاد باشد.

وی گفت: هر گونه غفلت در شرایط جدید و خروج مردم از منزل و بی توجهی به رعایت نکات بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی بدون شک ما را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد که شاید نتوانیم پاسخگو باشیم لذا در کنار تمهیدات اندیشیده شده باید شهروندان همچنان محدودیت‌های اعلام شده را رعایت کنند.
جمالی پور بیان کرد: در جلسات تشکیل شده نباید فقط آمار داده شود بلکه لازم است با نقدها و بیان نقاط ضعف و مشکلات دنبال راهکار باشیم تا روند رو به رشدی داشته باشیم.
آمارها توسط دانشگاه علوم پزشکی داده شود
استاندار قزوین تصریح کرد: آمارهای مربوط به تعداد بیماران، بهبود یافتگان و فوتی‌ها فقط باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی و یا سخنگوی ستاد داده شود و سایر مسئولان مجاز به این کار نیستند.
طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۳۰ فروردین ادامه دارد
وی از ادامه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۳۰ فروردین خبر داد و گفت: هیچ تغییری در مصوبات و تصمیمات ستاد کرونا در استان داده نشده و طرح فاصله گذاری تا پایان فروردین هم ادامه خواهد یافت تا در آن زمان تصمیم جدید بگیریم.

استاندار قزوین اظهار داشت: واحدهای صنعتی و صنفی هم باید به تدریج و با شرایطی که اعلام می‌شود وارد چرخه تولید شوند و هر واحدی که نکات بهداشتی را رعایت نکند بلافاصله تعطیل خواهد شد.
جمالی پور اضافه کرد: این مصوبات در شهرک‌های صنعتی هم ابلاغ شود و همه متعهد به اجرای دقیق مفاد آن باشند و از سوی مدیران صنعتی هم لازم است بازدیدهای دوره‌ای و مستمر صورت گیرد تا تخلفی صورت نگیرد.
وی گفت: از اتاق اصناف، سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم انتظار داریم با تشکیل جلسات توجیهی برای همراهی صنوف اقدام کنند.
استاندار قزوین در ادامه خواستار نظارت بیشتر در توزیع ماسک در استان شد و گفت: در تأمین و توزیع مواد ضدعفونی مشکلی نیست اما درنحوه توزیع و قیمت مختلف ماسک مشکلات داریم که با نظارت بیشتر باید این نقیصه برطرف شود.
جمالی پور گفت: موضوع پسماندهای خانگی و بیمارستانی در این شرایط بسیار مهم و حیاتی است و باید همه استانداردهای بهداشتی در سایت محمدآباد رعایت شود تا مشکلی نداشته باشیم.
وی تصریح کرد: در آستانه ماه رمضان با افزایش تیم‌های نظارت و بازرسی لازم است کنترل مناسبی صورت گیرد تا هیچ گونه افزایش قیمتی در کالاهای اساسی نداشته باشیم و تنظیم بازار بخوبی انجام شود.

رسانه‌ها خوب عمل کردند
استاندار قزوین از حضور مؤثر و عملکرد خوب رسانه‌های استان قزوین تشکر کرد و یادآور شد: بدون کمک رسانه‌های گروهی بویژه صدا و سیما و خبرگزاری‌ها و فعالان سایت فضای مجازی قادر نبودیم به موفقیت برسیم و با تداوم این همکاری امیدواریم کارها با شرایط بهتری پیش برود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد