hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حمله با چاقو به محیط‌بانان خوزستانی در شوشتر

حمله با چاقو به محیط‌بانان خوزستانی در شوشتر

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان از مجروح شدن رییس اداره محیط زیست شهرستان شوشتر و یک محیط بان دیگر، با ضربات چاقو در درگیری با متخلفین شکار و صید خبر داد.


حسن آقاشیرمحمدی، با بیان این مطلب گفت: بر اساس گزارش های رسیده درخصوص شکار و صید غیر مجاز  در یکی از مناطق شهرستان شوشتر و به منظور برخورد با این متخلفین غیرمجاز که با استفاده از دستگاه الکترو شوکر  اقدام به صید ماهی کرده بودند، در منطقه حضور یافته و در تعقیب و گریز موفق به دستگیری راننده خودرو و یکی نفر از  متخلفین به همراه دستگاه الکتروشوکر و ادوات شکار و صید شدیم، که متاسفانه با مقاومت و تمرد متهمین و حمله گروهی از سوی  شکارچیان و صیادان در منطقه قرار گرفتیم و در این درگیری متاسفانه بهروز نجاتی رئیس اداره شهرستان شوشتر به همراه اسماعیل زارع محیط‌بان شهرستان با ضربات چاقو از ناحیه سر و کمر زخمی  شدند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی بیان کرد: در این درگیری، وی به همراه دو محیط بان دیگر نیز از  ناحیه دست، سر و کمر مورد اصابت سنگ و چوب  قرار گرفتند و دچار  آسیب دیدگی شدند. بلافاصله مجروحین به بیمارستان شوشتر منتقل شدند و بعد از انجام مداوا، خوشبختانه حال عمومی همه آنها خوب اعلام شده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: با کمک نیروی انتظامی و همراهی یگان حفاظت محیط زیست استان، چهار نفر از این متخلفین که در این درگیری شرکت داشته‌اند تا ساعت ۳ بامداد  دستگیر شدند. ۴  نفر دیگر هم شناسایی شده اند و تلاش برای دستگیری آنان همچنان ادامه دارد.
وی افزود: در این عملیات، ادوات متخلفین از قبیل دستگاه الکتروشوکر به همراه موتور قایق، دو عدد باتری و تعداد ماهی کشف و ضبط شد و متهمان نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
صید با  برق یکی از روش‌های غیر اخلاقی و آسیب رسان به محیط زیست است که در این روش بسیاری از آبزیان مناطق از بین می روند و آسیب زیادی به اکوسیستم منطقه وارد می شود.
نیمه دوم اسفند لغایت نیمه دوم اردیبهشت ماه هر سال همزمان با فصل تخم ریزی ماهیان و آبزیان و برای حفظ ذخایر، به عنوان فصل ممنوعیت صید ماهی عنوان و اطلاع رسانی شده و محیط بانان موظف هستند که با متخلفین، برابر قانون برخورد کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد