hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آمار روز دوشنبه مبتلایان به کرونا در تبریز نسبت به روزقبل۲برابرشد

آمار روز دوشنبه مبتلایان به کرونا در تبریز نسبت به روزقبل۲برابرشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا همچنان افزایش خواهد یافت، گفت: آمار مبتلایان روز دوشنبه به کرونا نسبت به روز یک شنبه ۲ برابر شده است.

محمدحسین صومی ظهر امروز سه شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در تبریز اظهار کرد: شهرهای تبریز، مرند، مراغه، میانه، شبستر و اهر همچنان آلوده به ویروس کرونا هستند.

وی بیان کرد: متأسفانه از ۲۷۶ تست کرونا هم استانی‌های عزیز، دیروز نتیجه تست ۱۷۲ نفر مثبت است و تعداد مبتلایان روزانه کرونا در استان سه رقمی شده است.

صومی با بیان اینکه ۱۱ نفر دیگر از مدافعان سلامت در استان گرفتار کرونا شدند، افزود: حدود نیمی از مبتلایان کرونا در استان افرادی هستند که در حاشیه شهرهای استان زندگی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: محلات عباسی، فهمیده و یوسف آباد در تبریز آلوده‌ترین مناطق به ویروس کرونا هستند و حدود ۵۰ درصد از مبتلایان به کرونا در استان تا به امروز بهبود یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهر سردرود به نسبت جمعیت خود بسیار آلوده است و نسبت ابتلاء به کرونا در این شهر، ۲۹ نفر به ازای هر ۱۰ هزار نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: تمام بیمارستان‌های استان در کنار بیمارستان امام رضا (ع) و سینا آماده مقابله با کرونا هستند و ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم.

وی افزود: مجموعه اطلاعات نشان می‌دهد ویروس کرونا همچنان در استان فعال است و ویروس در هر مکانی که گسترش می‌یابد، امکان مبتلا شدن هم بیشتر است.

صومی تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی، مراجعه هنگام رؤیت علائم به مراکز بهداشت و سامانه سلامت لازم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مردم خواست در خانه‌های خود بمانند و گفت: با ماندن در خانه می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

وی از بسیج تمام امکانات استان برای درمان مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضدعفونی کردن دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند و کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز دارد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد