hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > معافیت مالیاتی موجب شکوفایی تولید در البرز می شود

معافیت مالیاتی موجب شکوفایی تولید در البرز می شود

محمد امین فرشی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز در گفت وگویی با ایرنا می گوید که شعاع ۱۲۰ کیلومتری و معافیت های مالیاتی یکی از مهم ترین دغدغه های صنعتگران و تولید کنندگان بود که در نهمین روز از فروردین ۹۹ با حمایت دولت محقق شد.

این استان با داشتن ۱۱ شهرک صنعتی دولتی وخصوصی و بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی به عنوان یک استان صنعتی در کشور محسوب می شود و رفع برخی موانع می تواند شکوفایی  تولید را  در آن  تسریع بخشد.

یکی از مهم ترین موانع در این استان موضوع شعاع ۱۲۰ کیلومتری بود که اکنون این مشکل برطرف شده و شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز با بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و تولیدی می تواند از مزایای این تصمیم دولت بهره مند شود.

وی اضافه کرد: براساس ماده ۱۳۲ قانون واحدهای صنعتی تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری از تهران مشمول معافیت مالیاتی می شوند که در سال های گذشته تاکنون این ماده قانونی برای صنایع اشتهارد اعمال نمی شد و طبق نقشه هوایی شهرک صنعتی اشتهارد فاصله کمتری تا تهران برای آن ترسیم شده بود.

فرشی گفت: قانون منع استقرار صنایع در شعاع۱۲۰ کیلومتری تهران و ترسیم محاسبه شعاع به صورت هوایی سبب شد تا واحدهای شهرک صنعتی اشتهارد که به دلیل قرار گرفتن در خارج از این شعاع،از پرداخت مالیات ماده ۱۳۲ معاف بودند، ولی طی چند سال گذشته به دلیل محاسبه شعاع هوایی این معافیت برداشته شده است. همین امر باعث شده بسیاری از صاحبان فعال این شهرک تصمیم به خروج بگیرند که این زنگ خطری برای مسئولان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در واقع تعدادی از صنایع مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد به این دلیل که مشمول ماده ۱۳۲ قانون مالیات ها نمی شدند، به دنبال خروج از این شهرک و مستقر شدن در استان های دیگر را داشتند.

فرشی گفت : عزم جدی و وعده استاندار با همت مدیران استانی جواب داد تا با رفع این مشکل که می توانست سبب خروج واحدهای بیشتری از این شهرک صنعتی شود، اشتهارد حیات دوباره ای پیدا می کند.

وی اضافه کرد: مهم ترین مزیت خارج شدن از شعاع ۱۲۰ کیلومتری، معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی و صنعتی است، چرا که از زمان اجرای این طرح تعداد زیادی از این واحدها از شهرک های صنعتی البرز خارج و به شهرک های صنعتی در دیگر استان ها رفته اند.

فرشی گفت:  با رفع مشکل شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهرک های صنعتی اشتهارد، موانع معافیت مالیاتی و گمرک شهرک برطرف و به این طریق می توانیم بیش ازپنج هزار نفر به اشتغالزایی این شهرک ها بیفزاییم .

وی ادامه داد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده، اولین اقدام برای تحقق این شعار مهم اقتصادی، حذف شعاع ۱۲۰ کیلومتری به عنوان یکی از مهم دغدغه های صنعتگران در شهرک صنعتی اشتهارد است که بار دیگر موجب رونق هر چه بیشتر در این منطقه می شود. همچنین اجرای این مهم می تواند نشاط و انگیزه مضاعفی برای تحقق هر چه بیشتر هر آنچه مد نظر مقام معظم رهبری در سال جهش تولید است ایجاد کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد