hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > چه کسانی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند؟

چه کسانی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند؟

رئیس اداره بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ثبت 8647 درخواست در استان برای برقراری بیمه بیکاری خبر داد و گفت: برای ثبت‌نام به هیچ عنوان نیاز به مراجعه حضوری افراد نیست و باید از طریق سامانه‌ای الکترونیکی که برای این منظور در نظر گرفته شده اقدام کنند.

خسرو مرادی ، با اشاره به ثبت 8647 درخواست در استان برای دریافت بیمه بیکاری تا روز گذشته(18 فروردین) عنوان کرد: این میزان ثبت نام به منزله افراد مشمول دریافت بیمه بیکاری نیست، بلکه این تعداد صرفا مربوط به متقاضیان است که در نهایت پالایش می‌شوند.
وی ادامه داد: این تعداد ثبت نام مربوط به زمان آغاز به کار سامانه بیمه بیکاری از ابتدای اسفند تاکنون است و اگرچه عمده این تعداد مربوط به آسیب دیدگان از شیوع کرونا است، اما تعداد افرادی که به طور معمول مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند را نیز در برمی‌گیرد.
رئیس بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه در روزهای گذشته روزی دو تا سه هزار نفر از استان کرمانشاه در این سامانه ثبت نام می‌کردند که بسیاری از آنها مشمول بیمه بیکاری نمی‌شدند، یادآور شد: هم اکنون افرادی که مشمول نباشند در سامانه پذیرش نمی‌شوند.
مرادی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی و عدم اطلاع رسانی درست فکر می‌کردند که می‌توانند از این طرح استفاده کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا برای کسانی که کسب و کار آنها متاثر از شیوع بیماری کرونا است بیمه بیکاری برقرار خواهد شد، اظهار کرد: برقراری بیمه بیکاری صرفا برای افرادی که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی هستند و سه درصد حق بیمه بیکاری آنها پرداخت می‌شود صورت می‌گیرد و گروه‌های دیگر مانند بیمه‌شدگان خویش فرما، کارگران ساختمانی، رانندگان تاکسی و ... مشمول این مصوبه نیستند.
وی ادامه داد: فعلا تصمیم بر این است که بیمه بیکاری برای مدت سه ماه از اول اسفند سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه امسال برقرار شود و برای تداوم این روند ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری خواهد کرد.
به گفته رئیس اداره بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بر اساس توافقی که بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی انجام شده برقراری بیمه بیکاری در این مدت برای افراد بدون تشریفات گذشته صورت می‌گیرد و کسانی که که مشمول هستند حتی اگر یک ماه حق بیمه آنها پرداخت شده باشد می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.
مرادی خاطرنشان کرد: بیمه بیکاری برای 10 رسته‌ای که بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا بیشترین آسیب را دیده اند انجام می‌شود که این رسته‌ها شامل مراکز تولید و توزیع غذا (غذای آماده، رستوران، طباخی، اغذیه فروشی‌ها، قهوه‌خانه‌ها و...)، مراکز مرتبط با خدمات گردشگری (هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیرها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بومگردی و اقامتی، مراکز تفریحی توریستی، مجتمع‌های خدمات بین راهی و...)، فعالان ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری هوایی، جاده‌ای و ریلی (صرفا کسانی که کارفرما دارند)، دفاتر مسافرتی و گردشگری، مراکز تولید و توزیع پوشاک، مراکز تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز عرضه آجیل و خشکبار، شیرینی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و همچنین مراکز تولید و فروش صنایع دستی است.
وی درباره آسیب دیدگان خارج از این 10 رسته نیز عنوان کرد: مشمول شدن افراد خارج از این دسته‌ها با تایید و تصمیم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل تامین اجتماعی استان‌ها صورت می‌گیرد.
رئیس اداره بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه درباره روند ثبت نام برای برقراری بیمه بیکاری نیز تاکید کرد: افراد به هیچ عنوان نیاز به مراجعه حضوری ندارند و باید از طریق سامانه  http://bimebikari.mcls.gov.ir/ اقدام کنند.
به گفته مرادی، افراد پس از ثبت نام در سامانه پالایش می‌شوند که آیا مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند یا نه و اگر مشمول باشند پیامکی مبنی بر ارائه شماره حساب برای واریز بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و اگر مشمول نباشند پیامکی دریافت می‌کنند که مشمول نیستند.
وی اضافه کرد: در نهایت لیست افرادی که مشمول هستند برای واریز بیمه بیکاری به تامین اجتماعی ارسال خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد