hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی فعالیت قالیشویی‌ها در اسفندماه ۹۸

کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی فعالیت قالیشویی‌ها در اسفندماه ۹۸

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان گفت: شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته موجب شد تقاضا برای شست‌وشوی فرش در قالیشویی های اصفهان، ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

سعید عصاچی  با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: تقاضا برای ارائه خدمات شست‌وشو از قالیشویی ها در ایام نوروز صورت نمی‌گیرد و همه ساله مردم پیش از آغاز ایام عید نوروز نسبت به سفارش شست‌وشوی فرش‌های خود در قالیشویی ها اقدام می‌کنند.

وی افزود: قالیشویی ها همواره در ایام عید نوروز با کمترین ظرفیت فعالیت می‌کرده‌اند زیرا همه ساله سفارشات خود را تا پیش از آغاز ایام عید، تحویل می‌کنند تا نیازی به فعالیت در ایام عید نداشته باشند؛ واحدهای قالیشویی در نوروز امسال نیز به رغم کاهش چشمگیر تقاضا برای خدمات شست‌وشو، تعطیل بودند.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه قالیشویی ها پس از شیوع ویروس کرونا از مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده‌های استاندارد تری برای شست‌وشوی فرش‌ها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: به رغم تلاش واحدهای قالیشویی اصفهان برای ارائه خدمات حداکثری و فوق‌العاده بهداشتی به مردم، افزایش نرخ دستمزد کارگران و قیمت مواد شوینده مورد نیاز این واحدها موجب شده قالیشویی ها در حال حاضر وضعیت مناسبی نداشته باشند.

عصاچی اضافه کرد: افزایش نرخ بنزین دولتی به هر لیتر سه هزار تومان نیز موجب شده هزینه حمل و نقل و دریافت و تحویل فرش در قالیشویی ها به شدت افزایش پیدا کند و متأسفانه محدودیت اعمال شده برای این واحدها در میزان افزایش قیمت‌، باعث شده نتوانند هزینه‌های جدید خود را جبران کنند.

وی ادامه داد: هزینه‌های مدیریت یک قالیشویی در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ۲،۵ برابر شد اما تعرفه خدمات این واحدهای خدماتی، تفاوت چندانی نداشته و ادامه فعالیت تا حدودی مقرون به صرفه نیست.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری در روزهای اخیر خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از کارگران قالیشویی های اصفهان به دلیل این تعطیلی بیکار شده باشند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد