hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تفکیک پسماندهای عفونی ممنوع است

تفکیک پسماندهای عفونی ممنوع است

سرپرست اداره نظارت و پایش حفاظت محیط زیست قزوین گفت: تفکیک هر گونه پسماند عفونی در مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی شهر قزوین برای رعایت بهداشت عمومی ممنوع است.

 به منظور نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی عفونی، تیز و برنده، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، محمد ظهیری سرپرست به همراه کارشناسان اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از آزمایشگاه‌های پاتوبیولوژی و ژنتیک و درمانگاه‌های شهر قزوین بازدید کردند.

در این بازدید تمامی مراحل تولید، جمع آوری و دفع نهایی پسماندهای عفونی آزمایشگاه‌های پاتوبیولوژی و ژنتیک مورد بررسی قرار گرفت.

محمد ظهیری سرپرست اداره نظارت و پایش حفاظت محیط زیست قزوین در این باره گفت: با توجه به تداوم بحران کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی، لازم است نسبت به جمع آوری اصولی و بهداشتی همه پسماندهای تولیدی مراکز بهداشتی درمانی مطابق پروتکل خاص وزارت بهداشت و درمان اقدام شود.



ظهیری بیان کرد: ضمن بازدید از وضعیت مدیریت پسماندهای درمانگاه‌های قزوین مشاهده شد در این مراکز هرچند موازین بهداشتی رعایت می‌شود اما پسماندهای عادی و عفونی مطابق روال عادی تفکیک، جمع آوری و به مراکز دفع ارسال می‌شود که به منظور جلوگیری از انتشار آلودگی
بخصوص در دوره کنونی شیوع کرونا ویروس تذکر لازم مبنی بر جمع آوری توأم تمامی پسماندها (بدون تفکیک) به مسئولان ابلاغ و مقرر شد مطابق پروتکل‌ها و ضوابط جدید جمع آوری پسماندهای بهداشتی و درمانی، نسبت به مدیریت پسماندهای تولیدی اقدام شود.
وی گفت: در این بازدیدها، نقاط ضعف و قوت در نحوه مدیریت پسماندهای عفونی و بهداشتی- درمانی، رعایت موازین بهداشتی و ابلاغ وضعیت مدیریت پسماندهای عفونی مراکز بهداشتی- درمانی به مسئولین استانی یادآوری شد تا برای رفع نواقص بهداشتی و ارتقای وضعیت موجود برای تأمین سلامتی مردم و حفظ محیط زیست اقدام شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد