hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > محیط کار و زندگی کارگران کوره‌پزخانه‌های اصفهان ضدعفونی نشده/ ۱۵ نفر زیر یک سقف ۵۰ متری!

محیط کار و زندگی کارگران کوره‌پزخانه‌های اصفهان ضدعفونی نشده/ ۱۵ نفر زیر یک سقف ۵۰ متری!

در اصفهان بیش از ۳۰۰ کوره‌پزخانه در حال فعالیت است که در اغلب این واحدهای تولیدی کارفرما امکانات بهداشتی ازجمله ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی‌کننده در اختیار کارگران قرار نداده است.

ابوالفضل شبانی (رئیس انجمن صنفی کارگران کوره‌پزخانه‌های اصفهان) ، از نبود تجهیزات بهداشتی در کوره‌پزخانه‌های اصفهان خبر داد. 

به گفته شبانی؛ در اصفهان بیش از ۳۰۰ کوره‌پزخانه در حال فعالیت است که در اغلب این واحدهای تولیدی کارفرما امکانات بهداشتی ازجمله ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی کننده در اختیار کارگران قرار نداده است. 
این در حالی است که طبق اظهارات رئیس انجمن صنفی کارگران کوره‌پزخانه‌های اصفهان، در این کوره‌‌پزخانه‌ها کارگران، به ویژه مهاجران افغانستانی، زندگی دسته‌جمعی دارند و گاهی تا ۱۵ نفر در محیط‌های ۵۰ یا ۶۰ متری زندگی می‌کنند. 
زندگی و کار کارگران کوره‌پزخانه جدا نیست. آنها در همان مکانی زندگی می‌کنند که مشغول به کار هستند. اغلب این کارخانجات در خارج از شهر قرار دارد و آنها در محل کار خود اسکان دارند و در اتاق‌های کوچک به صورت دسته‌ای زندگی می‌کنند. 
به گفته شبانی؛ کارگران در دسته‌های ۵ تا ۱۵ نفره زندگی می‌کنند. آنها از خوراک تا کار و زندگی‌شان را در کنار هم می‌گذرانند. اگرچه به شکلی تبعیض‌آمیز محل‌های زندگی کارگران ایرانی مناسب‌تر از کارگران افغان است اما همگی با هم در معرض خطر قرار دارند. 
به گفته شبانی؛ کوره‌پزخانه‌ها در شهرهایی مثل محمدآباد و دولت‌آباد با مشکل جدی در خصوص بهداشت مواجه هستند. 
او می‌گوید: تاکنون مراجعات ما به خانه‌های بهداشت برخی شهرها و کارفرما بی‌نتیجه مانده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد