hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مشکلی در تامین گوشت قرمز استان قزوین وجود ندارد

مشکلی در تامین گوشت قرمز استان قزوین وجود ندارد

استاندار قزوین گفت: مجموعه کشتارگاه‌های زیاران (از توابع شهرستان آبیک) با تمام توان خود فعالیت‌ می‌کنند و هیچ مشکلی در تامین گوشت قرمز مورد نیاز استان قزوین وجود ندارد.
هدایت‌الله جمالی‌پور با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه و دل‌نگرانی مردم استان از تامین گوشت مورد نیاز خود، اظهار داشت:‌ مجموعه کشتارگاه‌های روستای زیاران با تمام توان خود در حال کار هستند تا گوشت قرمز مورد نیاز مردم استان را تامین کنند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
جمالی‌پور با بیان اینکه این مجموعه کشتارگاه‌ها 50 درصد گوشت مصرفی استان قزوین و 10 درصد گوشت مورد نیاز استان‌های تهران و البرز را تامین و تولید می‌کنند، گفت: با توجه به ظرفیت تولید فعلی این کشتارگاه‌ها جای هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی در خصوص تامین گوشت قرمز در سطح استان نداریم و شایعات در مورد احتمال کمبود گوشت در روزهای آینده صحت ندارد.
وی افزود: همچنین تولید گوشت در این مجموعه تحت‌نظارت کامل دانشگاه علوم پزشکی قزوین و با رعایت آخرین پرتکل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود.
جمالی‌پور با تاکید بر لزوم پایش مستمر بازار گوشت قرمز در کلیه نقاط استان قزوین، ادامه داد: با وجود التهابی که در قیمت این فرآورده پروتئینی در اواخر سال گذشته پدید آمد، اما با اعمال نظارت‌های جدی از سوی ستاد تنظیم بازار و سازمان تعزیرات حکومتی و همچنین هشیاری مردم در میزان تهیه گوشت، بازار این محصول در حالت تعادل قرار گرفته است.
مجموعه کشتارگاهی زیاران می‌تواند بارانداز گوشت کشور شود
این مسئول ارشد استان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌‌های بالای این مجموعه کشتارگاهی برای تبدیل شدن به بارانداز گوشت کشور، تصریح کرد: با توجه به وسعت و ظرفیت بالای تولید و نگهداری گوشت قرمز، این مجموعه می‌تواند به بارانداز گوشت کشور تبدیل شده و پخش و توزیع لاشه‌های وارداتی به کل کشور در آن صورت گیرد.
جمالی‌پور اضافه کرد:‌ متاسفانه هنوز شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان دامپزشکی کشور پتانسیل این مجموعه کشتارگاهی را جدی نگرفته‌اند.
وی همچنین به مشکلاتی که ساخت و تکمیل آزادراه آبیک به قزوین برای مجموعه یاد شده به وجود آورده، اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مدیران این مجموعه کشتارگاهی به رعایت نشدن فواصل قانونی خروجی‌های آزادراه و تاسیسات خود اعتراض دارند، مقرر شده که نشستی با حضور طراح و مجری این آزادراه برگزار شود و تا حد ممکن اشکالات موجود برطرف شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد