hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > غسل متوفیان مبتلا به کرونا در شهر کرمان کاملا شرعی است

غسل متوفیان مبتلا به کرونا در شهر کرمان کاملا شرعی است

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان گفت: متوفیان کرونایی به صورت کاملا شرعی غسل داده می‌شوند.
فرزاد خضری، مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان در خصوص نحوه غسل دادن متوفیان کرونایی در کرمان، گفت: طرح تغسیل با آب، متوفیان مبتلا به کرونا در شهر کرمان از ابتدا شیوع این ویروس در استان اجرا و افرادی که به دلیل بیماری کرونا فوت کرده بودند، براساس پروتکل‌های بهداشتی غسل داده می‌شدند.
او با تاکید برآنکه متوفیان کرونایی به صورت کاملا شرعی غسل داده می‌شوند، افزود: غسال‌خانه کرمان دارای سه سالن بوده که سالن سوم غسالخانه به متوفیان کرونایی اختصاص داده شده و متوفیان کرونایی در این سالن به صورت جداگانه غسل داده می‌شوند.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان با بیان اینکه ماشین حمل متوفیان کرونایی در کرمان جدا و به صورت ویژه بوده که روزانه نیز ضدعفونی می‌شوند، تصریح کرد: در روز اول شیوع این ویروس در استان تصمیم براین بود که مکان دفن این افراد در شهر کرمان نیز جدا باشد که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد اگر یکسری از نکات بهداشتی رعایت و براساس پروتکل سازمان جهانی بهداشت فرآیند تدوفین افراد اجرایی شود، می‌توان در مکان عمومی که همه متوفیان دفن می‌شوند، این نوع فوت شدگان نیز خاکسپاری کرد.
خضری با اشاره به اینکه در تمامی مراحل تدوفین ناظری از سوی دانشگاه علوم پزشکی حضور و بر روند اجرایی کار نظارت می‌کند، بیان کرد: متوفیان در عمق ۲ متری زمین و براساس ضوابط بهداشتی خاکسپاری می‌شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد