hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آغاز فعالیت ایستگاه‌های خط دو مترو اصفهان تا پایان هفته جاری

آغاز فعالیت ایستگاه‌های خط دو مترو اصفهان تا پایان هفته جاری

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: تا پایان هفته جاری فعالیت در کارگاه‌های خط دو متروی اصفهان با رعایت فواصل اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا از سر گرفته می‌شود.

محمدرضا بنکدار ، اظهار کرد: کارگاه‌های خط دو متروی اصفهان از ابتدای امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود، اما مقرر شد با رعایت فواصل اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا تا پایان هفته جاری فعالیت‌ها از سر گرفته شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ ایستگاه خط دو همچنین تونل‌های آن در حال احداث است، تصریح کرد: ایستگاه قدس به عنوان یازدهمین ایستگاه خط دو مترو تعیین پیمانکار شده و عملیات اجرایی آن تا دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان طول خط دو قطار شهری اصفهان را ۱۴.۵ کیلومتر و ۱۶ ایستگاه عنوان کرد و افزود: در یک سال گذشته ۱۰ ایستگاه خط دو مترو فعال شده و تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: روش اجرای خط دو مترو اصفهان زیرزمینی است به همین دلیل شهروندان اجرای این پروژه را احساس نمی‌کنند، زیرا ابتدا ایستگاه‌ها احداث و پس از آن TBM وارد ایستگاه می‌شود؛ این موضوع، معضلات ترافیکی و مشکلات ساخت را به حداقل می‌رساند.

بنکدار گفت: شفت جبهه دوم خط دو متروی اصفهان از سمت ایستگاه مدرس نجفی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا خردادماه سال جاری اجرا و عملیات حفاری آن تا مردادماه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تاکید کرد: احداث ایستگاه‌های خط دوم قطار شهری با برنامه‌ریزی دقیق‌تر زمانی صورت گرفته بدین ترتیب که پیش از عبور TBM از محل ایستگاه، سازه نگهبان و سازه اصلی ایستگاه ساخته خواهد شد تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، آب‌بندی ایستگاه‌ها با کیفیت بهتری انجام شود.

بنکدار ادامه داد: سعی و تلاش سازمان قطار شهری اصفهان در ساخت خط دوم، توجه به رویکرد فنی اقتصادی به منظور کاهش هزینه‌ها در زمان بوده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد