hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شهردار کرمان: ضدعفونی شهر کرمان از توان شهرداری خارج است

شهردار کرمان: ضدعفونی شهر کرمان از توان شهرداری خارج است

شهردار کرمان با اشاره به اینکه ضدعفونی شهر کرمان از توان شهرداری خارج است گفت: هر شب ۳ هزار لیتر محلول ضد‌عفونی برای گندزدایی اماکن عمومی مصرف می‌شود.
 سیدمهران عالم‌زاده شامگاه یکشنبه در نشست عمومی شورای شهر کرمان که با حضور رئیس و سایر اعضای شورا برگزار شد اظهار داشت: در حال تدوین بسته‌ای برای جبران بخشی از ضرر و زیان اصناف و کسبه‌ای که در جریان کرونا آسیب دیده‌اند جهت ارائه به شورای شهر هستیم تا بخشی از زیان این قشر جبران شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در این ایام ضرر و زیان قابل توجهی متوجه اصناف شده است گفت: لازم است شورای شهر و شهرداری کرمان در حد توان به این قشر از جامعه کمک کنند.

شهردار کرمان با تقدیر از اصناف و کسبه‌ای که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نسبت به تعطیلی مغازه‌های خود اقدام کردند افزود: البته این اقدام در مقابل ضرر و زیان اصناف اندک است اما می‌تواند بخشی از خسارت آن‌ها را جبران کند.

وی بیان کرد: از مدیریت استان کرمان به‌ویژه فدائی استاندار کرمان صمیمانه تشکر می‌کنم چرا که وضعیت مطلوب استان کرمان نسبت به برخی از استان‌های کشور در زمینۀ شیوع ویروس کرونا به‌ این دلیل است که مدیریت استان با قاطعیت عمل کرد.

عالم‌زاده با اشاره به اینکه همکاران حوزه خدمات شهری شهرداری با همراهی سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای جهادی و مردمی هر شب تا پاسی از شب نسبت به ضدعفونی اماکن عمومی، مبلمان شهری و سطوحی که بیشترین تماس را با دست شهروندان دارند، اقدام می‌کنند گفت: پس از کادر بهداشت و درمان همکارانم در شهرداری کرمان در صف دوم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند.

وی از  کادر بهداشت و درمان استان کرمان که در صف نخست مقابله با ویروس کرونا هستند، تقدیر کرد و افزود: هر شب 3 هزار لیتر محلول ضد‌عفونی برای گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی شهر کرمان مصرف می‌شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه وسعت شهر کرمان 13 هزار هکتاری بوده و ضدعفونی شهر کرمان با این وسعت، از توان شهرداری خارج است تصریح کرد: قطعا برای ضدعفونی شهر کرمان با این وسعت نیازمند همکاری نهادهای مردمی و گروه‌های جهادی هستیم که همکاری خوبی دارند.

وی با اشاره به اینکه برای آگاه‌سازی شهروندان نسبت به ویروس کرونا و پیشگیری از آلوده‌شدن به این ویروس، بیلبوردهای شهری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گذاشته شده است گفت: نیروهای اجرائیات شهرداری نیز براساس مصوبات ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا، نسبت به تعطیلی مغازه‌ها اقدام می‌کنند.

عالم‌زاده با اشاره به ضرر اصناف به‌دلیل شیوع ویروس کرونا از ارایه بست تشویقی برای بخشودگی عوارض اصناف به شورای شهر خبر داد و افزود: به‌زودی پیشنهاد شهرداری کرمان مبنی بر معافیت بخشی از عوارض اصناف و کسبه، به شورای شهر کرمان ارایه می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد