hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > روش‌های عجیب و غیر‌معمول کشور‌ها برای قرنطینه

روش‌های عجیب و غیر‌معمول کشور‌ها برای قرنطینه

کشور‌های مختلفی در سراسر جهان برای جلوگیری از پخش ویروس کرونا دست به اقدامات پیشگیرانه شدید و کم سابقه‌ای زده‌اند. از محدودیت‌های شدید گرفته تا حتی خلاقانه.
پاناما
این کشور در آمریکای مرکزی تا کنون نزدیک به هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته و اقدامات شدیدی را به اجرا گذاشته است. این کشور در تلاش برای جلوگیری از پخش ویروس دست به جداسازی بر مبنای جنسیت افراد زده است.
از امروز، چهارشنبه اول آوریل مردان و زنان قادر خواهند بود خانه را برای دو ساعت در روز ترک کنند و این روز‌ها باید متفاوت از هم باشد.
کرونا؛ روش‌های غیر معمول کشور‌ها برای قرنطینه
در پاناما، مردان و زنان حق پیاده روی در یک روز را ندارند
هیچ فردی حق ندارد روز‌های یکشنبه از خانه خارج شود.
خوان پینو، وزیر امنیت پاناما گفته است "این قرنطینه مطلق" برای نجات جان شهروندان است.
کلمبیا
در برخی شهر‌های کلمبیا، افراد بر مبنای آخرین شماره کارت ملی می‌توانند از خانه خارج شوند.
برای نمونه در شهر بارانکاورمخا، کسانی که آخرین شماره کارت ملی آن‌ها صفر، هفت یا ۴ باشد می‌توانند روز‌های دوشنبه از خانه خارج شوند و آن‌هایی که آخرین شماره کارت ملی‌شان ۱، ۸ یا ۵ باشد روز‌های سه شنبه.
در بولیوی، کشور همسایه نیز رویکرد مشابهی به اجرا در آمده است.
صربستان
در مقطعی دولت صربستان ساعت مشخصی را (۸ تا ۹ شب) برای صاحبان سگ‌ها برای پیاده‌روی معین کرد، اما با اعتراض آن‌ها رو‌به‌رو شد و دولت از اجرای آن صرف نظر کرد.
یک دامپزشک گفته است صرفنظر کردن از پیاده‌روی عصرانه می‌تواند شرایط سگ‌هایی را که مشکل ادراری دارند بدتر کند و وضعیت بهداشتی منازل را تحت تاثیر قرار دهد.
بلاروس
آلکساندر لوکاشنکو، رییس‌جمهوری بلاروس با رفتارش در قبال ویروس کرونا باعث شگفتی شده است.
الکساندر لوکاشنکو می‌گوید نیازی نیست کشورش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دست به اقدامات احتیاطی بزند. او گفته است من که نمی‌توانم این ویروس‌ها را ببینم.
کرونا؛ روش‌های غیر معمول کشور‌ها برای قرنطینه
او در مصاحبه با خبرنگاری پس از مسابقه هاکی روی یخ در استادیوم سقف بسته ادعا کرد جمعیت حاضر در ورزشگاه به خاطر سردی هوا در امان هستند، چون هوای سرد مانع پخش ویروس می‌شود.
هیچ سندی وجود ندارد که صحت چنین ادعایی را تایید کند و ویروس کرونا هم با چشم قابل رویت نیست.
بر خلاف سایر کشور‌های اروپایی بلاروس محدودیت‌هایی برای انجام مسابقات ورزشی وضع نکرده است.
آقای لوکاشنکو همچنین برای مقابله با ویروس کرونا توصیه به نوشیدن ودکا و رفتن مرتب به سونای داغ را کرده که بر خلاف توصیه‌های پزشکی است.
سوئد
سوئد بر خلاف همسایگانش و با وجود داشتن نزدیک به ۴۵۰۰ مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا، در مورد قرنطینه با آسودگی و بدون تشویش عمل می‌کن. دولت این کشور امیدوار است مردم رفتار‌های معقول و منطقی داشته باشند و به آن‌ها اعتماد می‌کند تا رفتار درست در پیش بگیرند.
روز یکشنبه اجتماعات بیش از ۵۰ نفر ممنوع اعلام شد، اما مدارس برای دانش‌آموزان زیر ۱۶ سال باز است.
بار‌ها و رستوران‌ها هنوز باز هستند و خدمات ارائه می‌دهند و بسیاری از مردم هنوز هم به صورت عادی معاشرت می‌کنند.
چنین سیاستی باعث شکاف هم در افکار عمومی داخل و هم خارج شده است، ولی تنها زمان نشان خواهد داد که رویکرد سوئدی‌ها به ضررشان تمام خواهد شد یا نه.
مالزی
توصیه‌های مطرح شده در مالزی در باره ویروس کرونا هم کم جنجالی نبوده است.
دولت مالزی پس از این که وزارت زنان این کشور کارتونی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که در آن از زنان خواسته شده بود در مدت قرنطینه، برای همسران‌شان لباس خوب بپوشند، آرایش کنند و غر نزنند، مجبور به عذرخواهی شد.
کاربران شبکه‌های اجتماعی در مالزی بلافاصله به پوستر‌های وزارت زنان واکنش نشان دادند و این واکنش‌ها به حدی بود که این پوستر‌ها حذف شدند.
ترکمنستان
در همین حال طبق گزارش‌ها، ترکمنستان رویکرد کاملا متفاوتی را در مواجهه با این بیماری همه‌گیر اتخاذ کرده و کلمه ویروس کرونا را ممنوع اعلام کرده است.
کرونا؛ روش‌های غیر معمول کشور‌ها برای قرنطینه
به نوشته سایت خبری مستقل ترکمنستان کرونیکل که در این کشور اجازه فعالیت ندارد، دولت ترکنستان ویروس کرونا را از کلیه بروشور‌های اطلاع‌رسانی خود حذف کرده است. خبرنگار رادیو آزادلیق می‌گویند افرادی که در باره ویروس صحبت کنند یا در خیابان ماسک بر صورت داشته باشند، با احتمال بازداشت مواجه هستند.
مقام‌های ترکمنستان می‌گویند هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور وجود ندارد، در کشوری هم‌مرز با ایران، یکی از کشور‌هایی که بیشترین موارد ابتلا و مرگ در آن وجود دارد.
اتریش
توصیه فعلی سازمان جهانی بهداشت این است که افراد سالم نیازی به زدن ماسک صورت ندارند مگر اینکه مراقب فرد بیمار باشند، اما اتریش استفاده از آن را در سوپر مارکت‌ها اجباری کرده است.
کرونا؛ روش‌های غیر معمول کشور‌ها برای قرنطینه
آیا سایر کشور‌ها راه اتریش را دنبال می‌کنند و استفاده از ماسک در مغازه‌ها را اجباری؟
سباستین کورتس، صدراعظم اتریش این مقررات جدید را که از امروز اول آوریل به اجرا گذاشته شده اعلام کرد و بلافاصله میلیون‌ها قطعه ماسک در بازار در اختیار مردم قرار گرفت.
در بسیاری از کشور‌های آسیایی ماسک استفاده می‌شود، اما اتریش تنها چهارمین کشور اروپایی است که استفاده از ماسک رادر اماکن عمومی اجباری می‌کند. پیش از این استفاده از ماسک در جمهوری چک، اسلواکی و بوسنی و هرزگوین اجباری شده بود.
منبع: BBC
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد