hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > توضیحات شهردار تهران درباره علت افزایش ترافیک

توضیحات شهردار تهران درباره علت افزایش ترافیک

شهردار تهران با ارائه توضیحاتی علت افزایش ترافیک در سطح پایتخت را تشریح کرد. 
پیروز حناچی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ علت تعطیل نشدن ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: تجربیات ۵۰ درصد کشورهایی که با ویروس کرونا درگیر بودند نشان می‌داد که ناوگان حمل و نقل عمومی‌شان تعطیل نشده و ما هم حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس را تعطیل نکرده‌ایم چراکه افرادی مجبور هستند سر کارهای خود حاضر شوند، همانند کادر درمانی و شغل‌هایی که امکان تعطیلی آنها وجود ندارد باید و بتوانند با وسیله‌ای به سر کارهایشان برسند.
 
او ادامه داد: باید برنامه ریزی کنیم تا در ساعات پیک، ازدحام در مترو و اتوبوس ایجاد نشود و به همین دلیل تا ۲۰ فروردین ماه طرح‌ ترافیک را آزاد اعلام کردیم و شاید یک دلیل افزایش ترافیک در سطح شهر همین باشد و برخی از شهروندان ترجیح دادند برای رعایت مسائل بهداشتی از خودروی شخصی استفاده کنند.
 
حناچی در ادامه با تأکید بر اینکه شهرداری تهران تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است، گفت: باید با رعایت پروتکل ها تا جایی که امکان دارد کار را پیش ببریم و بخش هایی که وجود آنها برای زندگی جاری مردم مورد نیاز است نباید تعطیل شود. ما در این حوزه به فرماندهی واحد اعتقاد داشتیم و پیشنهاداتی را نیز به این ستاد برای رعایت فاصله‌های فیزیکی مطرح کردیم اما به نظر می‌آید با توجه به وضعیت اقتصادی، تنها می‌توانیم کار را با رعایت پروتکل‌ها پیش ببریم و نمی‌توان استفاده از حمل و نقل عمومی را تعطیل کرد اما از تمام ظرفیت‌های خود برای خروج از شرایط بحرانی استفاده می‌کنیم.
 
شهردار تهران در خصوص دیدار خود با رئیس قوه قضائیه گفت: این دیدار به دلیل تبریک سال نو و تشکر از پیگیری‌های حقوقی بود که برای حفظ منابع عمومی انجام شده و تشکر از پشتیبانی های حقوقی که از سوی قوه قضائیه صورت می گیرد و پیشنهادهایی نیز برای رضایتمندی بیشتر مطرح شد.
 
حناچی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حضور معتادان متجاهر در برخی از محله‌ها گفت: شهرداری در موضوع جمع آوری معتادان همکاری‌های لازم را داشته و بسیاری از این افراد در گرمخانه‌های شهرداری حضور دارند اما خوشبختانه تاکنون یک مورد آلودگی در گرمخانه‌ها نداشته‌ایم و تمام تلاش ما این است که این شرایط تداوم داشته باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد