hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > طرح زوج و فرد در کاشان تا ۲۰ فروردین تمدید شد/توقف ملاقات و مرخصی در مراکز نگهداری سالمندان اردستانی

طرح زوج و فرد در کاشان تا ۲۰ فروردین تمدید شد/توقف ملاقات و مرخصی در مراکز نگهداری سالمندان اردستانی

طرح زوج و فرد به منظور کاهش تردد از درب منازل در کاشان تا ۲۰ فرودین ماه تمدید شد.

امیرحسین شیخ استرکی، ضمن اشاره به اقدامات کمیته امداد کاشان همزمان با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از 10 اسفند 160 محتوای آموزشی در قالب بروشور، اینفوگراف، پوستر، کلیپ، فیلم، موشن‌گراف و غیره تهیه و تولید شده است.

وی با بیان اینکه به 155هزار نفر در این راستا با استفاده از محتواهای تولید شده در حوزه ویروس کرونا اطلاع‌رسانی شده است، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی غیرحضوری نیز یکی از اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان بود که از طریق صفحات مجازی شعب صورت پذیرفت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان از حضور 208 نیروی داوطلب در شهر و روستاهای کاشان خبر داد و ابراز داشت: این افراد در قالب تیم‌های چهار نفره در دو ورودی شهرستان کاشان، روستای سِن سِن و شهر برزک از توابع این شهرستان حضور پیدا کردند و در زمینه اطلاع‌رسانی فعال بودند.

وی از به کارگیری 10 مربی توسط کمیته امداد کاشان خبر داد و گفت: این نهاد مردمی در طرح غربالگری ورودی و خروجی شهرستان کاشان نیز مشارکت داشت به نحوی که نیروهای داوطلب کمیته امداد در چهار ایستگاه حضور داشته و چهار هزار و 524 خودرو و 10 هزار و 973 نفر را مورد پایش قرار دادند.

شیخ استرکی از برپایی چادر سلامت توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان خبر داد و تصریح کرد: این چادرها در پنج منطقه سطح شهرستان کاشان ایجاد شده بود و 30 نیروی داوطلب در هفت روز به ارائه خدمات و آموزش‌های لازم در این خصوص پرداختند.

وی از مشارکت نیروهای داوطلب کمیته امداد کاشان در پایش غیرحضوری از طریق سامانه 4030 خبر داد و تاکید کرد: 20 نیروی داوطلب در پنج روز مستقر در مرکز بهداشت امام علی(ع) در پایش غیرحضوری توسط سامانه 4030 مشارکت داشتند.

طرح زوج و فرد تا 20 فروردین در کاشان تمدید شد

سرهنگ سیدعلیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن اشاره به اجرای طرح زوج و فرد در معابر شهرستان کاشان از 11 فروردین اظهار داشت: این طرح تاثیر بسزایی در کاهش تردد خودروها در سطح معابر شهری شهرستان کاشان داشته است.

رئیس پلیس راهور شهرستان کاشان از تمدید طرح زوج و فرد خبر داد و افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد تا طرح زوج و فرد از درب منزل تا 20 فروردین ماه تمدید شود و بر همین اساس همکاران ما با متخلفان در این زمینه برخورد می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر عدم تردد غیرضروری شهروندان کاشانی ابراز داشت: این تصمیم به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال اتخاذ شده است و از تمامی شهروندان درخواست داریم تا در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند.

ملاقات و مرخصی در مراکز سالمندان اردستان متوقف شد

محمدعلی مطلب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و حساسیتی که بر روی مراکز بهزیستی مخصوصا مراکز سالمند وجود داشت تمامی بازدیدها، مرخصی‌ها و دیدارها را متوقف و مراقبت کامل از این  مراکز انجام می‌شود.

وی افزود: در مراکز سالمندان بهزیستی شهرستان اردستان تاکنون مشکلی در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مشاهده نشده است و مراقبت‌ها نسبت به قبل بیشتر و ضمن ضد عفونی مراکز، رفت و آمدها به صفر کاهش پیدا کرده تا شاهد این نوع بیماری در اینگونه مراکز نباشیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان گفت: طبق دستورالعمل‌های ستاد کرونا کارمندان بهزیستی نیز به صورت یک سوم بر سر خدمت خود حاضر می‌شوند و ضمن ضدعفونی در چند نوبت، لوازم بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به توزیع اقلام بهداشتی میان مددجویان اردستانی ابراز داشت: با همکاری یکی از مددجویان مقدار 250 مورد ماسک دوخته و در اختیار مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان اردستان قرار گرفته که این مورد همراه با مواد ضد عفونی و شوینده در دو نوبت بین مددجویان توزیع شده است.

مطلب‌زاده ضمن اشاره به ثبت نام شهروندان اردستانی در سایت غربالگری تاکید کرد: به منظور همکاری با ستاد کرونا و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان پرسنل این اداره در خصوص تماس با همشهریان و ثبت پرسشنامه‌ها بیش از یک هزار نفر را در این سامانه ثبت نام کردند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان تصریح کرد: این اداره بیش از یک هزار و 100 نفر مددجو در حوزه توانبخشی معلولان و 300 نفر در حوزه زنان بی‌سرپرست دارد که در مدت شیوع بیماری کرونا مستمری‌های خود را دریافت و در پرداخت‌ها مشکلی نبوده  و برای معلولان شدید و خیلی شدید نیز مبالغ 200 تا 600 هزار تومان از طرف دولت به آن‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کمک خیران به مراکزشبانه‌روزی بهزیستی شهرستان اردستان انجام شده، افزود: توسط خیری مبالغی به جهت تهیه وسائل بهداشتی و ضد عفونی به این مراکز تحویل شد و توسط بنیاد مستضعفان نیز به جهت همکاری با بهزیستی مبالغی به جهت کمک به مراکز شبانه روزی به ازای هر نفر مبلغ 30 هزار تومان برای تهیه وسائل بهداشتی و ضد عفونی پرداخت شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد